۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
پادگان ۷۷ مشهد ساماندهی شد

شهردار مشهد با بیان اینکه از چهار ماه پیش کمیته ویژه‌ای برای به سرانجام رساندن درخواست جابه‌جایی پادگان ۷۷ ثامن‌الائمه تشکیل شد، گفت: تلاش تمام دستگاه‌ها باعث شد این گره در عرض کمتر از چهار ماه باز شود و زمین متعلق به ارتش جمهوری اسلامی ایران و آستان قدس رضوی به نفع مردم ساماندهی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعبدالله ارجائی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

«امروز یکی از مطالبات دیرینه شما به تحققش نزدیک‌تر شد. توافق‌نامه سه جانبه شهرداری مشهد، آستان قدس رضوی و ارتش جمهوری اسلامی که حدود یک ماه پیش با توجه خاص حجت‌الاسلام والمسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی و امیر سرلشگر حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی منعقد شده بود، به تأیید شورای اسلامی شهر مشهد و تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران رسید.

اتفاق بزرگی که افراد بسیار زیادی در شکل‌گیری آن نقش داشتند. فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم خروج پادگان‌ها از سطح شهر و قانون مصوب مجلس شورای اسلامی زیرساخت‌های لازم را برای فرزندان شما در دوره ششم مدیریت شهری فراهم کرده بود.

از حدود چهار ماه پیش کمیته‌ای ویژه برای اجابت این درخواست به حق تشکیل دادیم و با ذی‌نفعان مذاکرات تخصصی و علمی را آغاز کردیم. تأیید نماینده ولی فقیه در استان، حمایت ویژه شورای اسلامی شهر مشهد، استاندار و معاون عمرانی استانداری، فرمانده ارشد ارتش در شمال شرق کشور و همراهی شخص وزیر راه و شهرسازی و معاونت شهرسازی وزارت‌خانه به ما روحیه مضاعف داد و امیدوارتر به نتیجه شدیم.

در این میان تأکیدات ویژه و مکرر ریاست قوه قضائیه و تعیین نماینده خاص جهت حکمیت بین دستگاه‌ها و اهتمام و پیگیری مجدانه ریاست سازمان قضائی نیروهای مسلح کشور و مسئولان سازمان قضائی نیروهای مسلح در استان خراسان رضوی باعث شد تا گره ۱۷ ساله در عرض کمتر از چهار ماه گشوده و زمین متعلق به ارتش جمهوری اسلامی ایران و آستان قدس رضوی به نفع مردم ساماندهی شود، به‌عنوان خادم مردم مشهد امام رضا (ع) از تمامی کسانی که در طول ۱۷ سال گذشته به‌ویژه در چهار ماهه اخیر با تلاش‌های آشکار و نهان خود باعث به وقوع پیوستن رخداد عظیم ملی شدند قدردانی نموده امیدوارم اجر مکفی از جانب حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) نصیب‌شان شود.»

کد خبر 574332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.