بسیاری از مفاد قانون در حوزه شوراها عملیاتی نشده است

نایب رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر تربت حیدریه گفت: هنوز بسیاری از مفاد قانون اساسی در حوزه شوراها عملیاتی نشده است و اکنون شاهد آن هستیم که نهاد شوراها در نظر دولت و مجلس اجر و قرب چندانی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهروندان باید بدانند که شورای اسلامی شهر با شهرداری متفاوت است و هر کدام اقدامات و فعالیت‌های خاصی را انجام می‌دهند، اما با یکدیگر ارتباط نزدیکی دارند، برخی تصور می‌کنند شورای اسلامی شهر همان شهرداری است در صورتی که این دو یکی نیستند و لازم است در این زمینه اطلاع‌رسانی انجام تا شهروندان آگاه شوند.

مهدی جهان شیری، نایب رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر تربت حیدریه نیز در این خصوص اظهار کرد: هنوز عده زیادی از شهروندان شورای اسلامی شهر را شورای شهرداری می‌دانند و خروجی عملکرد شورای اسلامی شهر را با عملکرد شهرداری می‌سنجند.

وی ادامه داد: این در حالی است که اختیارات شورای اسلامی شهر به مراتب فراتر از عملکرد سازمان‌های زیر نظر آن از جمله شهرداری است که ضروری است شهروندان با این حوزه آشنا شوند.

نایب رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر تربت حیدریه با بیان اینکه هنوز بسیاری از مفاد قانون اساسی در حوزه شوراها عملی نشده است، گفت: در حال حاضر شاهد آن هستیم که نهاد شوراها در نظر دولت و مجلس اجر و قرب چندانی ندارد.

کد خبر 573916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.