۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
مدافع حرمی که شهادتش را پیش‌بینی کرد

نوزدهم اردیبهشت‌ماه، سالروز شهادت یکی از فرماندهان مقاومت در سوریه است که در سال ۱۳۹۵ در جریان حمله نیروهای تکفیری در منطقه خان‌طومان به شهادت رسید و پیکرش پس از چهار سال جاویدالاثر بودن در آن منطقه در تاریخ دهم خرداد ۱۳۹۹ به آغوش خانواده بازگشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «شهید جواد الله‌کرم» از مستشاران زبده نظامی و فرماندهان مقاومت، متولد دوم تیرماه سال ۱۳۶۰ و اهل محله مهرآباد تهران بود. او که برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) داوطلبانه به سوریه اعزام شد، سه بار در سال‌های ۹۳ و ۹۴ در جریان جنگ سوریه مجروح شد و در نهایت در جریان حمله نیروهای تکفیری به خان‌طومان در جنوب غرب حلب در زمان آتش‌بس در نوزدهم اردیبهشت سال ۱۳۹۵ به شهادت رسید. پیکر «الله‌کرم» در منطقه ماند و در زمره شهدای جاویدالاثر قرار گرفت.

معتقد بود، حتی اگر حرم حضرت زینب (س) هم در سوریه نبود، باید می‌رفت و چیزی از اهمیت رفتنش کم نمی‌شد، چه برسد به اینکه بحث حرم هم پیش آمده بود، می‌گفت: سوریه محور مقاومت ماست، اگر از دست برود خطر بزرگی برای انقلاب اسلامی است.

به کارش اهمیت زیادی می‌داد، همیشه می‌گفت: «مهم نیست چه مسئولیتی داریم و کجا هستیم، هر جا که هستیم، باید درست انجام وظیفه کنیم.»

جواد الله‌کرم از جمله شهدای مدافع حرمی بود که شهادت خود را پیش‌بینی کرده و برای آن آماده بود. یکی از هم‌رزمان شهید، خاطره‌ای از شب قبل از شهادت او نقل کرده و گفته بود: «شب بود، همه جمع نشسته بودیم و داشتیم شوخی می‌کردیم، جواد گفت: بچه‌ها امشب کمتر شوخی کنید. تعجب کردم، به شوخی گفتم: جواد نکنه، داری شهید می‌شی، گفت: آره نزدیکه، هاج و واج مانده بودیم چه بگوییم. همه لحظه‌ای سکوت کردند. یکی از بچه‌ها دوربین آورد و گفت: بگذار چند تا عکس بگیریم، قبول کرد، نشستیم چند تا عکس مجلسی انداختیم، فردا جواد شهید شد.»

کد خبر 573820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.