ایجاد میزهای تجاری با کشورهای همسایه باعث تسهیل روابط می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با تاکید بر اینکه استان اصفهان با وجود قدمت صنعتی، دارا بودن شرکت‌های دانش بنیان و کشاورزی همچنین قابلیت‌های گردشگری از پتانسیل صادراتی بالای برخوردار است، گفت: ایجاد میزهای تجاری در اصفهان با کشورهای همسایه باعث تسهیل روابط می‌شود.

مسعود گلشیرازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اقدامات اتاق بازرگانی اصفهان برای برقراری ارتباط با کشورهای همسایه اظهار کرد: در دوران پسابرجام با هیئت‌های تجاری زیادی مذاکره شد، اما متأسفانه اغلب نتیجه خاصی در برنداشت.

وی با بیان اینکه در دوران شیوع کرونا نیز اتاق بازرگانی اصفهان برای تبدیل تهدیدها به فرصت میزهای تجاری با کشورهای همسایه را تعریف کرد، افزود: بهترین برنامه‌ریزی برای تجارت و کسب درآمد در حوزه بین‌الملل توجه به صادرات و گردشگری است.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با اشاره به اقدامات اتاق اصفهان برای توسعه صادرات گفت: اتاق بازرگانی اصفهان در چند سال اخیر با تشکیل شتاب دهنده صادرات، چشم اندازی روشن را در برابر تجارت استان و جوانان ترسیم کرد و به تربیت نیروی انسانی کارآمد پرداخت.

گلشیرازی ادامه داد: اقدام دوم آن در جهت توسعه صادرات، تشکیل انجمن صادرکنندگان با عنوان تشکل منسجم و ایجاد میزهای تجاری بود که هر دو اقدام در مراحل اجرایی قرار دارد و زیرساخت‌های لازم را در راستای توسعه صادرات فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان با وجود قدمت صنعتی، دارا بودن شرکت‌های دانش بنیان و کشاورزی و قابلیت‌های گردشگری، از پتانسیل صادراتی بالای برخوردار است، گفت: ایجاد میزهای تجاری در اصفهان با کشورهای همسایه باعث تسهیل روابط می‌شود.

کد خبر 573529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.