شهرداری از هیچ بستری برای توسعه دیپلماسی شهری غافل نمی‌شود

شهردار کاشان گفت: مدیریت شهری خطه‌سیلک از هیچ ظرفیت و بستری برای توسعه دیپلماسی شهری به‌عنوان یکی از الزامات رشد و پیشرفت، غافل نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «حسن بخشنده‌امنیه» در دیدار با سفیر کنیا، با اشاره به پیشینه تمدنی و موقعیت صنعتی و کشاورزی کاشان، اظهار کرد: کاشان با بیش از یک هزار کارخانه فرش و تولید گل‌وگلاب، در جهان پرآوازه است.

وی به وجود صنایع فعال مختلف در کاشان نظیر صنعت خودروسازی، سرامیک و چینی اشاره کرد و افزود: کاشان از نظر منابع طبیعی غنی بوده و دارای معادن سنگ‌آهن، سنگ ساختمانی، سنگ تزئینی و معادن ماده اولیه صنایع داروسازی است.

شهردار کاشان، اقلیم کوهستانی و کویری کاشان را نشان‌دهنده تنوع اقلیمی منطقه دانست و خاطرنشان کرد: رویکرد مدیریت شهری، تقویت دیپلماسی با نقاط مختلف دنیا به ویژه شهرهای دارای تشابهات فرهنگی، اجتماعی، اقلیمی و اقتصادی است و به دنبال انعقاد قرارداد با شهرهایی هستیم که در حوزه‌های مختلف قرابت بیشتری با ما دارند.

بخشنده‌امنیه، صادرات و مبادلات فرهنگی و اقتصادی را زمینه‌ساز همکاری با دیگر شهرها عنوان و تصریح کرد: دیپلماسی شهری زمینه‌ساز توسعه و رونق اقتصادی شهر و مکانیزه شدن فعالیت‌های شهری، مدیریت و ساماندهی پسماند، تبادل اطلاعات و تبادلات علمی و فرهنگی، بسترهای مناسب و مورد علاقه کاشان برای ارتباط با دیگر شهرها است.

کد خبر 573311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.