با خدا باش و پادشاهی کن

پانزدهم اردیبهشت‌ماه، سالگرد عروج نخستین شهید مدافع حرم استان اصفهان است، شهید «روح‌الله کافی‌زاده» که زاده شهر شهید حاج‌احمدکاظمی است؛ شهری که شهره شهادت است و آوازه جان‌فشانی مردمانش در راه اسلام، سال‌هاست فراگیر شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهید «روح‌الله کافی‌زاده»، بیست‌وهفتم شهریورماه ۱۳۵۹ در شهر نجف‌آباد اصفهان متولد شد و بعد از پایان تحصیلات دوره متوسطه به علت علاقه‌ای که به شغل نظامی داشت، به عضویت سپاه پاسداران درآمد.

روزی که در آزمون‌های سپاه قبول شد و لباس سرباز امام زمان (عج) را پوشید، خدا را بسیار شکر می‌کرد که توفیق یافته‌است که به نظام اسلامی خدمت کند.

عاشق رفتن به گلستان شهدای اصفهان بود، بیشتر اوقات سوار موتورش می‌شد و به آن‌جا می‌رفت و بعد هم تخت فولاد، ارادت عجیبی به شهید حاج احمد کاظمی داشت. هر بار که به گلستان شهدا می‌رفت، سر مزار شهید کاظمی می‌رفت و برای مرادش نماز می‌خواند.

از خدا خواسته بود، کمکش کند تا برای زن و فرزندانش سرپناهی فراهم کند و خدا یاری‌اش کند، در حالی که از انجام کارهای ناپسند دوری می‌کند، خیلی خوب از این جهان پَر بکشد. عاقبت روح‌الله رفت، دنبال حرف همیشگی‌اش که می‌گفت: «با خدا باش و پادشاهی کن.»

او که از رزمندگان لشکر زرهی هشت نجف اشرف بود، فروردین‌ماه ۱۳۹۲ هنگام حمله تروریست‌ها به حرم حضرت زینب (س) داوطلبانه به سوریه رفت.

تخصص روح‌الله، مکانیک تانک بود و در حالی که سوار بر تانک بود، از پشت سر تیر به سرش اصابت کرد تا شهادت در حلب روزی‌اش شود.

منزل پدری این شهید تنها چند خانه با خانه پدری شهید «محسن حججی»، آخرین و یازدهمین شهید مدافع حرم لشکر زرهی هشت نجف اشرف فاصله دارد.

کد خبر 572945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.