بانکی‌پور: اصفهان به پایتخت فرهنگی کشور تبدیل شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم با تغییر دیدگاه مدیریت شهری، روزبه‌روز به جایگاه ارزشمند فرهنگی شهر اصفهان افزوده شود.

امیرحسین بانکی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص پتانسیل‌های فرهنگی شهرستان اصفهان اظهار کرد: اصفهان را پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی نام نهادند که از دیرباز، این شهر را به عنوان «پایتخت فرهنگ» می‌شناسیم.

وی با بیان اینکه نه تنها در داخل کشور، بلکه در فضای بین‌الملل نیز یکی از مقاصد گردشگران فرهنگی، شهر اصفهان است، ادامه داد: باید هدف‌گیری در خصوص اصفهان داشته باشیم که این پایتخت فرهنگی، صرفاً در نام نباشد و ساختارها و زیرساخت‌های استان و شهر به سمتی برود که در برخی از کشورهای جهان می‌بینیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: از این رو باید ساختارها در شأن پایتخت سیاسی و فرهنگی بودن پیش برود تا اصفهان به پایتخت فرهنگی کشور تبدیل شود؛ مشابه نقش استانبول برای کشور ترکیه.

وی با بیان اینکه شایستگی و زمینه شرایط پایتخت فرهنگی شدن اصفهان وجود دارد، تصریح کرد: زیبایی، هنرمندان، هنر، صنایع دستی و میراث فرهنگی منحصر به فرد این استان، اصفهان را در کشور و دنیا ممتاز کرده است که می‌تواند یکی از ظرفیت‌های قوی گردشگری باشد؛ اما هنوز به جایگاه اصلی نرسیدیم.

بانکی‌پور خاطرنشان کرد: علما و جایگاه علمی، اصفهان را در زمان‌های گذشته به دومین مرکز آموزش علمی کشور تبدیل کرده و قدمت حوزه علمیه اصفهان و تأثیر اساسی که در سده‌های گذشته در رشد تشیع داشته، هنوز پابرجا و مشهود است.

وی افزود: قبور بزرگان، شخصیت‌ها، علما در تخت فولاد و مجلسی و بقعه‌ها در استان اصفهان است که این استان را به دومین جایگاه تشیع از نظر شخصیت‌های مدفون شده رسانده و جایگاه منحصر به فردی را برای اصفهان رقم زده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امیدواریم با تغییر دیدگاه مدیریت شهری، روزبه‌روز به جایگاه ارزشمند فرهنگی شهر اصفهان افزوده شود.

کد خبر 572756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.