نقش بی‌بدیل معلمان در تولید امنیت/دانش‌آموزان نیازمند معلمان متعهد و انقلابی

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه معلمان با تربیت صحیح دانش‌آموزان از آسیب‌پذیری آنها جلوگیری و بار ماموریت‌های پلیس را کم می‌کنند، گفت: نقش معلمان در تولید امنیت، بی‌بدیل است و دانش‌آموزان نیازمند معلمانی دلسوز، متعهد و انقلابی هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار محمدرضا هاشمی‌فر در دیدار با مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان ضمن تبریک روز معلم، اظهار کرد: در واقع اگر امروز در این مسند، پست یا مسئولیت هستیم متعاقب زحمات و تلاشی است که معلمان در ادوار گذشته برای ما کشیدند و امروز توفیق پیدا کردیم تا در خدمت مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم.

وی با بیان اینکه نقش معلمان در تولید امنیت بی‌بدیل است، افزود: امروز گستره دانش‌آموزان با حجم بسیار زیاد مشکلات و آسیب‌پذیری که در این حوزه وجود دارد، نیازمند معلمانی دلسوز، متعهد و انقلابی هستند تا با تربیت صحیح، آنها را نسبت به مسائل جامعه و توطئه‌های دشمنان آگاه کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: قطعاً هنگامی که معلمان به رسالت خود یعنی تربیت صحیح دانش‌آموزان توجه کنند، بار مأموریت‌های پلیس کم می‌شود و آسیب‌ها را از بین می‌برد؛ این موضوع جای تقدیر دارد و اقدامی ستودنی است.

وی با اشاره به آمادگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان برای انجام هرگونه همکاری با مدیریت آموزش‌وپرورش استان، خاطرنشان کرد: به جهت نقش آموزش‌وپرورش و معلمان در تولید امنیت، آمادگی داریم در همه عرصه‌ها در خدمت آموزش‌وپرورش باشیم و در هر زمینه و موضوعی که نیاز باشد به این عزیزان کمک کنیم.

نیروهای انتظامی؛ طلایه‌داران امنیت جامعه

همچنین محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، در این دیدار ضمن تقدیر از حسن توجه مسئولان انتظامی استان نسبت به معلمان، اظهار کرد: در صورت کم داشتن برخی واژه‌ها در هر کشور نظیر امنیت، آموزش صحیح، تربیت، بهداشت و سلامت جامعه، آن کشور دچار مشکل می‌شود.

وی از نیروهای انتظامی به عنوان طلایه‌داران امنیت جامعه یاد کرد و افزود: هدف نهایی ما اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و افق نیز زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان (عج) است؛ شکل فعالیت و اقدامات ممکن است متفاوت باشد اما هرگاه میان آموزش‌وپرورش و نیروهای انتظامی رابطه متقابلی برقرار باشد، هدف سهل‌تر به دست خواهد آمد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با بیان اینکه به واسطه این موضوع که بخشی از رسالت ذاتی نیروی انتظامی فرهنگی است، ادامه داد: آموزش‌وپرورش به نظرات کارشناسان پلیس نیاز دارد و اگر به بعد فرهنگ‌سازی توجه بیشتری شود، همه جامعه منتفع می‌شوند.

وی طرح همیاران پلیس با همکاری آموزش‌وپرورش را یکی از طرح‌های موفق در کشور دانست و تصریح کرد: کمتر کسی امروز دیده می‌شود که از کمربند ایمنی استفاده نکند و این موضوع نشان می‌دهد با انجام فرهنگ‌سازی هزینه نظم، امنیت و کنترل ترافیک کمتر می‌شود.

همکاری با پلیس فتا برای افزایش سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان

ابراهیمی با اشاره به راه‌اندازی ستاد پساکونا در این اداره، اضافه کرد: در ستاد پساکرونا آسیب‌های وارد شده به دانش‌آموزان در دوران کرونا شناسایی و راه حل‌های لازم ارائه می‌شود. همچنین با روان‌شناسان، جامعه‌شناسان، کارشناسان توانمند انتظامی در حوزه پیشگیری و پلیس فتا نیز ارتباط برقرار می‌شود تا آسیب‌هایی که در این مدت به دانش‌آموزان وارد شده است، کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: در ارتباط با افزایش سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان از حضور کارشناسان پلیس فتا در مدارس استفاده می‌شود؛ زیرا هشدارهایی که از زبان کارشناسان پلیس ارائه شود، اثرگذارتر خواهد بود تا با این‌گونه اقدامات نوجوانان در این برهه زمانی که با بمباران شدید رسانه‌ای دشمن مواجه هستند، از آسیب‌ها مصون بمانند.

کد خبر 572508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.