انگلستان، میزبان نخستین فرودگاه  خودروهای پرنده در جهان

یکی از استارتاپ‌های بریتانیایی به نام Urban-Air Port اعلام کرده است که به زودی از فرودگاه Air-One در کاونتری انگلستان رونمایی خواهد کرد؛ مرکز جدید با تجهیزات کامل و پیشرفته خود نخستین فرودگاه جهان برای پهبادها و تمام انواع خودروهای پرنده خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، خلاقان شرکت Urban-Air Port سرانجام پس از ماه‌ها تلاش و ساخت‌وساز از کوچک‌ترین فرودگاه جهان در شهر کاونتری رونمایی کردند و از احداث این مرکز برای تمام انواع خودروهای پرنده نظیر تاکسی‌های هوایی و پهبادها خبر دادند. گزارش‌ها حاکی است که سوپرنال، کمپانی تولید کننده خودروهای الکتریکی هوایی، بخش اعظم بودجه مورد نیاز برای ساخت این فرودگاه را تأمین کرده است به این امید که انگلستان را در رسیدن به هدف صفر انتشار کربن یاری کند.

مدیران سراسر شهرهای انگلستان در پیروی از هدف صفر انتشار گازهای آلاینده تاکنون اقدامات اثربخش بسیاری پیاده کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد که احداث فرودگاه مخصوص خودروهای پرنده نه تنها به کاهش قابل توجه انتشار کربن در کاونتری منجر خواهد شد بلکه ترافیک خودرویی را نیز در تمام معابر شهر به حداقل خواهد رساند.

انگلستان، میزبان اولین فرودگاه  خودروهای پرنده در جهان

بدون شک، آغاز به کار فرودگاه جدید کاونتری، تحول بزرگی در حمل‌ونقل ایفا خواهد کرد و مدیران سایر نقاط دنیا را به اعمال اقدام مشابه سوق خواهد داد. وجود فرودگاه‌های مخصوص پهبادها و خودروهای پرنده در سراسر جهان می‌تواند به کاهش تردد وسایل نقلیه موتوری در معابر شهری منجر شود که این امر به سهم خود می‌تواند در کاهش سوانح خیابانی، به حداقل رسیدن انتشار کربن و در نهایت، کاهش اثرات جزایر گرمایی نقش مهمی ایفا کند.

قرن بیستم، عصر خودروها به شمار می‌رفت چرا که این وسایل‌نقلیه که اغلب نیز از نوع موتوری محسوب می‌شد، مالکیت فضاهای عمومی را از آن خود کرده بود اما مدیران از همان ابتدای قرن بیست‌ویکم از خطرات ناشی از تردد روزافزون آن‌ها آگاه شدند و کوشیدند تدابیری کارآمد برای بهبود تردد در شهرها بیندیشند که به نظر می‌رسد رویکردهای آن‌ها همه روزه چالش‌های مهمی را از عبورومرور شهری حل کرده است. با این حال پیدایش فرودگاه‌های مخصوص خودروهای پرنده و پهبادها گام بسیار مهمی در راستای بازپس‌گیری مالکیت خیابان‌های شهری از وسایل‌نقلیه موتوری و تبعات مثبت ناشی از آن خواهد بود. علاوه بر این، ترویج تردد از طریق خودروهای پرنده، نگرش انسان‌ها را نیز نسبت به دنیای اطراف خود و به ویژه محیط‌زیست تغییر خواهد داد و آن‌ها را در مسیر اتخاذ سبک زندگی سالم‌تر به سمت جلو پیش خواهد برد.

انگلستان، میزبان اولین فرودگاه  خودروهای پرنده در جهان

توسعه خودروهای پرنده

شواهد حاکی است که طی یک دهه اخیر صنعت خودروسازی در جهت کاهش کربن پیشرفت قابل توجهی را تجربه کرده و به‌ویژه، کمپانی eVTOL در زمینه ساخت خودروهای پرنده بسیار موفق ظاهر شده است. محققان فراست اند سالیوان، یک شرکت مشاوره تجاری آمریکایی که خدمات متعددی در زمینه تحقیقات و تجزیه‌وتحلیل بازار، مشاوره استراتژی رشد و آموزش شرکتی ارائه می‌دهد، پیش‌بینی کرده است که تا سال ۲۰۴۰، بیش از ۴۳۰ هزار دستگاه خودروی پرنده الکتریکی در سراسر جهان فعالیت کند که پیامدهای مثبت این رویداد کاملاً مشهود است.

کمپانی Urban-Air Port اعلام کرده است که تا پنج سال آینده، تعداد ۲۰۰ مرکز مشابه با فرودگاه کاونتری در ۶۵ شهر سراسر جهان احداث خواهد کرد به این امید که تبعات مثبت تردد هوایی را برای کره خاکی و ساکنان آن به ارمغان آورد. علاوه بر این، فرودگاه‌های مخصوص خودروهای پرنده بیشتری در بریتانیا، ایالات‌متحده‌آمریکا، فرانسه، آلمان، شبه جزیره اسکاندیناوی، استرالیا، کره جنوبی و جنوب شرقی آسیا احداث خواهد شد که در این میان، لس‌آنجلس آمریکا و لندن پیشرو شهرهای جهان در برخورداری از فرودگاه‌های ذکر شده خواهد بود.

انگلستان، میزبان اولین فرودگاه  خودروهای پرنده در جهان

مقررات لازم برای بهره‌مندی از خودروهای پرنده و فرودگاه‌های مخصوص آن‌ها

بدیهی است که ساخت و بهره‌برداری از فرودگاه‌های ویژه خودروهای پرنده و پهبادها به راحتی ممکن نمی‌شود و اجرای موفق پروژه‌های آن‌ها، مستلزم پیروی از مقررات خاصی است. این مقررات شامل گواهی نوع، گواهی تولید و مجوزهای عملیاتی است که می‌تواند پیاده‌سازی تمام مراحل را با موفقیت پیش ببرد. این مقررات همچنین ارائه مجوز به خودروهای پرنده با طراحی ویژه را نیز در بر می‌گیرد به این معنی که تنها کمپانی‌هایی اجازه ورود خودروهای خود به هوای شهرها را خواهند داشت که طراحی آن‌ها را به‌طور استاندارد و با تضمین ایمنی مسافران انجام می‌دهند. علاوه بر این، لازم است گواهی‌های بیشتری در راستای بهبود عملکردهای تجاری ارائه شود تا در نتیجه امکان بهره‌مندی از آن‌ها برای شهرهای سراسر جهان فراهم بیایید.

انگلستان، میزبان اولین فرودگاه  خودروهای پرنده در جهان

کد خبر 572428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.