توسعه شهر هوشمند هیوستون در لیست شبکه جهانی مناطق نوآور

هیوستون، پرجمعیت‌ترین شهر ایالت تگزاس در آمریکا، توسعه شهر هوشمند جدیدی را در خود جا داده است که اخیرا در لیست شبکه جهانی مناطق نوآور قرار گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شبکه جهانی مناطق نوآور اخیراً اکوسیستم نوآوری میدتاون هیوستون را به مناطق خلاق خود افزوده است و هدف از این اقدام را تبدیل آن به یکی از قطب‌های مهم نوآوری جهان در نظر گرفته است. شبکه جهانی مناطق نوآور متشکل از مناطق هوشمند متعددی از سراسر دنیا است که در آن، منابع و رویکردهای خلاق زیادی در خصوص چگونگی توسعه مناطق نوآور در اختیار دولت‌ها و سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد و در نتیجه، آن‌ها را در بهبود کیفیت زندگی شهری و افزایش نشاط مناطق یاری می‌کند.

مناطق نوآور، موتورهای توسعه اقتصادی شهری به حساب می‌آید؛ چرا که از محیط‌هایی کاملاً پایدار، فراگیر و نوآور برخوردار است و این ویژگی‌ها می‌تواند به سهم خود تمام جنبه‌های زندگی شهری را به طور مثبت تحت تأثیر قرار دهد.

توسعه شهر هوشمند هیوستون در لیست شبکه جهانی مناطق نوآور

شبکه جهانی مناطق نوآور

گزارش‌ها حاکی است که در حال حاضر، شبکه جهانی مناطق نوآور ۲۲ عضو نظیر منطقه نوآوری پیتسبورگ در ایالت پنسیلوانیای آمریکا، توسعه شهری نوآور کروتکس در سنت لوئیس آمریکا، مرکز فناوری سیدنی پایتخت استرالیا و مرکز علمی-تجاری آمستردام هلند را در بر گرفته است. توسعه شهر هوشمند هیوستون بیست‌وسومین عضو این شبکه خواهد بود که به لطف استراتژای‌های ارائه شده از سوی مرکز تحقیقات آن، پیش‌بینی می‌شود در لیست موفق‌ترین این مناطق نیز قرار گیرد. مدیران این مرکز تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند رویکردهایی منحصر به فرد ارائه دهند که به تقویت اقتصاد جامعه کمک زیادی می‌کند، ضمن این‌که به طور کارآمد بر فضاسازی شهری، ارائه خدمات لازم به شرکت‌های نوپا و تشویق عموم مردم به ارائه ایده‌های خلاق خود متمرکز شده‌اند.

توسعه هوشمند شهری هیوستون اولین و تنها منطقه سراسر تگزاس خواهد بود که به شبکه جهانی مناطق نوآور می‌پیوندد و بدون شک، به عنوان الگویی برای سایر شهرهای ایالت عمل خواهد کرد و مدیران آن‌ها را نیز به افزایش فرصت‌های خلاق در مناطق خود سوق خواهد داد.

توسعه شهر هوشمند هیوستون در لیست شبکه جهانی مناطق نوآور

کد خبر 571426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.