برگزاری مسابقه ملی «نهج البلاغه خوانی»

به مناسبت فرارسیدن روز نهج البلاغه، مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «نهج البلاغه» ترجمه حجت‌الاسلام محمد دشتی برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان، مسابقه مسابقه ملی «نهج البلاغه خوانی» از ترجمه محمد دشتی به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان در قالب سوال‌های چهارگزینه‌ای و پویش ویژه رده‌های سنی نوجوان، جوان و بزرگسال برگزار می‌شود.
علاقمندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه با مراجعه به سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی به نشانی www.samakpl.ir، برای دریافت نسخه الکترونیکی کتاب و شرکت در مسابقه اقدام کنند. به برگزیدگان جوایزی به رسم یادبود اهدا خواهد شد.

گفتنی است، ترجمه نهج‌البلاغه دشتی به دلیل روان بودن و سادگی مفاهیم و نیز فهرست‌های موضوعی مختلف و عنوان‌بندی‌های مطالب نهج‌البلاغه در سال‌های اخیر مورد استقبال عموم قرار گرفته و بارها چاپ شده است.

مترجم در مقدمه به نقص های ترجمه‌های دیگر اشاره می‌کند و انگیزه خود را از این ترجمه رفع آن نقایص، ارائه ترجمه‌ای جامع، رعایت پیام رسانی و حفظ امانت ذکر می‌کند.

مرحوم حجت الاسلام دشتی، مترجم و پژوهشگر نهج البلاغه و بنیان‌گذار موسسه تحقیقاتی امیرالمومنین (ع) بود. او آثار متعددی دربارهٔ نهج البلاغه مانند «معجم المفهرس لألفاظ نهج البلاغه» منتشر کرد. نهج‌الحیاة نیز از آثار اوست. وی نزد شهید محمد مفتح، حسن‌زاده آملی، مکارم شیرازی، جوادی آملی و سایر بزرگان شیعه شاگردی کر و در نهایت در حادثه رانندگی درگذشت و در حرم حضرت معصومه (س)، دفن شد.

کد خبر 571334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.