۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
ساوه به مسیر توسعه بازمی‌گردد؟

شهردار ساوه با بیان اینکه این شهر طی سال‌های اخیر، فرصت‌های زیادی را در مسیر توسعه از دست داده است، گفت: به‌دنبال عضویت در هیئت امنای سه‌نفره شهرداری‌های کشور هستم و همه تلاش خود را به کار خواهم گرفت تا این امر محقق شود؛ زیرا اگر این اتفاق بیفتد بهتر می‌توانیم اعتبارات و امکانات ملی را جذب کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «امیررضا یوسفیان» در جلسه شورای معاونان شهرداری، اظهار کرد: برای تحقق بودجه یک هزار و ۵۰ میلیارد تومانی شهرداری ساوه نیازمند درآمد ماهانه حدود ۸۳ میلیارد تومان هستیم که در ماه‌های فروردین و اردیبهشت به علت تعطیلی ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، تاکنون ۱۲۶ میلیارد تومان از بودجه شهرداری عقب هستیم.

وی با بیان اینکه برای تحقق این بودجه، همه حوزه‌ها باید به سهم خود برای درآمدزایی تلاش کنند، افزود: به دلیل کمبود زمان، لازم است با تشکیل کمیته کاری، کدهای درآمدی بررسی و سریعاً فعال شود؛ از سوی دیگر مسائل انگیزشی نیروها شهرداری در حوزه درآمدی نیز در حال بررسی است.

شهردار ساوه خاطرنشان کرد: تعطیل کردن پروژه‌های شهر ساوه در گذشته به امری عادی تبدیل شده بود، به طوری که پروژه‌هایی مانند ساختمان ۱۱ طبقه شهرداری، پردیس سینمایی و کمربندی‌ها به حال خود رها شده‌اند؛ بنابراین باید سریعاً جهت ساماندهی این وضعیت تلاش کنیم.

یوسفیان اضافه کرد: کسانی که در مسیر انجام کارهای بزرگ در مدیریت شهری ساوه سنگ‌اندازی می‌کنند، ضدتوسعه ساوه هستند؛ اما تا روزی که خداوند توفیق دهد، با قدرت این مسیر را پیش می‌برم. برخی تلاش می‌کنند تا حلاوت اقدامات بزرگی مانند خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس با استفاده از اعتبارات ویژه دولتی را در کام مردم تلخ کنند؛ اما معتقدم این اقدام یک کار گروهی بسیار موفق و ماندگار بوده است.

وی به تفویض اختیار مدیران مناطق شهرداری اشاره کرد و ادامه داد: ساوه به‌دلیل شرایط جمعیتی به یک منطقه دیگر نیاز دارد و انجام این مهم در برنامه و دستور کار قرار دارد.

ساوه فرصت‌های زیادی را در مسیر توسعه از دست داده است

شهردار ساوه، راه‌اندازی نواحی شهرداری با هدف سازماندهی خدمات به بهترین شکل ممکن را امری ضروری دانست و گفت: تحقق این امر، کمک شایانی به پرورش، تربیت و استعدادیابی نیروهای انسانی شهرداری و مدیرپروری می‌کند. همه باید تلاش کنیم تا حق ساوه را از اعتبارات ملی و دولتی بگیریم؛ زیرا ساوه علی‌رغم ظرفیت‌های فراوان، تاکنون فرصت‌های زیادی را در مسیر توسعه از دست داده است.

یوسفیان تاکید کرد: به دنبال عضویت در هیئت امنای سه‌نفره شهرداری‌های کشور هستم و همه تلاش خود را در این جهت به کار خواهم گرفت تا این امر محقق شود؛ زیرا اگر این اتفاق بیفتد بهتر می‌توانیم اعتبارات و امکانات ملی برای ساوه جذب کنیم.

بهره‌مندی از اوراق مشارکت، زمینه‌ساز توسعه شهر

وی با بیان اینکه در برنامه‌ریزی برای شهر باید با حرکت علمی، برنامه بلندمدت و نگاه به افق داشته باشیم، اضافه کرد: مرحله مهم بعد توجه به اوراق مشارکت است که باید روی آن کار کنیم و کارهای بزرگی را در این مسیر می‌توان رقم زد؛ کمااینکه شهرهایی مانند تبریز و ارومیه در این زمینه بسیار موفق عمل کرده‌اند.

شهردار ساوه تصریح کرد: باید بتوانیم طرح‌های بزرگ ساوه مانند طرح مسجد تا مسجد را در طرح اوراق مشارکت بگنجانیم و سعی کنیم این اتفاق بیفتد؛ زیرا با تحقق این امر خدمت بزرگ و ماندگاری برای ساوه به وقوع خواهد پیوست که اتفاق زیرساختی مهمی برای این شهر خواهد بود.

یوسفیان درخصوص نیروهای انسانی شهرداری گفت: قانون هرگونه به‌کارگیری نیرو در شهرداری را ممنوع دانسته است و انجام این امر تصرف در اموال عمومی محسوب می‌شود. در صورت تخلف مراجع قانونی می‌توانند ورود پیدا کرده و پیگرد قانونی داشته باشند.

وی اظهار کرد: هم اینک یک‌هزار و ۲۷۴ نفر نیرو در شهرداری مشغول به کار هستند و تا زمانی که سکان‌دار شهرداری ساوه هستم، هیچ نیرویی به این مجموعه اضافه نمی‌شود و هیچ‌گونه سفارشی در این زمینه نمی‌پذیریم.

کد خبر 571215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.