تامین امنیت شهروندان چکی با اپلیکیشن جدید

شهرداری پیلسن برنامه‌ای به نام «پیلسن ایمن» را طراحی کرده است که هدف آن تامین امنیت شهروندان در زمان بحران است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر پیلسن چک، برنامه کاربردی موسوم به Safe Pilsen را راه‌اندازی کرده است که برای ایمن نگه‌داشتن ساکنان در حوادث بحرانی طراحی شده است. افرادی که برنامه جدید را دانلود می‌کنند (از طریق گوگل‌پلی یا اپ‌استور) در صورت وقوع بلایای طبیعی، آتش‌سوزی در مقیاس بزرگ، نشت گاز یا هر شرایط اضطراری دیگر، هشدار دریافت می‌کنند.

این اپلیکیشن علاوه بر اینکه نشان می‌دهد بحران چیست و کجا اتفاق می‌افتد، دستورالعمل‌هایی را نیز در مورد نحوه رفتار در چنین رویدادی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. شهروندان با رعایت آن‌ها می‌توانند بدون ایجاد مشکل به شهرداری کمک کنند تا اوضاع را مهار کند.

شهردار پیلسن در این رابطه گفت: "این شهر تعدادی کانال اطلاعاتی دارد که در صورت لزوم می‌تواند به شهروندان هشدار دهد، اما ما می‌خواستیم از فناوری مدرن استفاده کنیم و گزینه دیگری را ارائه دهیم. داشتن گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، امروزه امری عادی است و ما اصولاً همیشه آن‌ها را همراه خود داریم و به لطف آن‌ها این فرصت را داریم که در چند ثانیه از وقایع مطلع شویم؛ این دقیقاً هدف برنامه جدید است."

تامین امنیت شهروندان چکی با اپلیکیشن جدید

چیزی که این برنامه را بیش از پیش متمایز می‌کند، این واقعیت است که به عنوان بخشی از پروژه Výzvy (چالش‌ها) ایجاد شده است که به دانش آموزان این فرصت را می‌دهد تا مهارت‌های خود را توسعه دهند. نکته جالب اینجاست که Safe Pilsen با ابتکار دو دانش‌آموز ساخته شده است.

توسعه‌دهندگان جوان در مورد فرصت ایجاد برنامه گفتند که شهرداری به آن‌ها آزادی مطلق داده است تا پروژه را مطابق با ایده‌های خود اجرا کنند.

کد خبر 570150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.