زیرساخت‌های بهداشتی عمل پیوند قلب تا پایان نیمه نخست امسال در اراک ایجاد می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: زیرساخت‌های بهداشتی عمل جراحی پیوند قلب تا پایان نیمه نخست سال جاری در این شهر ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد جمالیان در نشست انجمن اهدا عضو ایرانیان در اراک، اظهار کرد: استقرار سه پزشک جراح قلب، نصب دو دستگاه آنژیوگرافی در نیمه نخست سال جاری فرصت را برای انجام اولین عمل پیوند قلب در اراک را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه، انجام عمل پیوند اعضا با تعداد بیماران مرگ مغزی در استان مرکزی قابل‌مقایسه نیست، افزود: تعداد بیماران مرگ مغزی در استان زیاد است اما تعداد کمی به پیوند اعضا منجر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: امسال اتفاقات خوبی در زمینهٔ اهدا عضو افتاده و نسبت به سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته است.

وی افزود: جلب رضایت از خانواده داغ‌دیده در چنین شرایطی سخت است و همین امر آمار اهدا را کم و کار جلب رضایت توسط همکاران را دشوار می‌کند.

جمالیان اضافه کرد: افزایش تعداد عمل‌های پیوند اعضا و اهدا عضو، از عهده یک نفر یا یک تیم چند نفره برنمی‌آید و باید همه مسئولان حتی در شهرستان‌ها شامل فرمانداران، شورای شهر و غیره دست‌به‌دست هم دهند و با انجام کار گروهی، تعداد بیشتری از هم استانی‌ها و هم‌وطنان را نجات دهند.

به گزارش ایمنا، در دو سال گذشته، استان مرکزی جزو ۱۰ استان آخر در اهدا عضو است.

کد خبر 569598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.