برقراری بیش از ۴ میلیون تماس با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ در سال گذشته

سرپرست معاونت عملیات انتظامی استان اصفهان گفت: در سال ۱۴۰۰ بیش از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ گرفته شده که بیش از یک میلیون و ۶۲۰ هزار تماس عملیاتی بوده و به تفکیک ۵۵ درصد مشاوره، راهنمایی و ارشاد، ۴۰ درصد عملیاتی و پنج درصد مزاحمت و غیرقابل رسیدگی بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ محمد دالوند اظهار کرد: مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مصادف با سالروز ولادت امام علی (ع) در بیستم مهرماه ۱۳۷۹ با هدف خدمت‌رسانی سریع و به موقع به مردم و همچنین تسهیل در امورات مردم راه‌اندازی شد و اثرهای ارزشمندی در پیشگیری از ناهنجاری‌ها و مقابله با جرایم به همراه داشت، در این راستا مردم نیز به وسیله تبلیغات صورت گرفته آشنایی کاملی با مرکز فوریت‌های پلیس پیدا کردند.

وی افزود: روزانه بیش از ۱۱ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ انجام شده به گونه‌ای که در هر دقیقه هشت تماس با این مرکز گرفته می‌شود. لازم به ذکر است که در سال ۱۴۰۰ نیز بیش از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ گرفته شده است که بیش از یک میلیون و ۶۲۰ هزار تماس عملیاتی بوده و به تفکیک ۵۵ درصد مشاوره، راهنمایی و ارشاد، ۴۰ درصد عملیاتی و پنج درصد مزاحمت و غیرقابل رسیدگی بود.

سرپرست معاونت عملیات انتظامی استان اصفهان پیرامون اخبار فوریتی و غیرفوریتی، تصریح کرد: با توسعه شهرها و افزایش درخواست‌های مردمی، اخبار اطلاع‌رسانی شده به مرکز فوریت‌های پلیس به دو دسته فوریتی و غیرفوریتی تقسیم شدند.

وی ادامه داد: اخبار فوریتی به اخباری گفته می‌شود که در حال وقوع و مجرم یا مجرمان در صحنه بوده و لازم است پلیس در صحنه حضور به موقع داشته باشد، به نوعی در اخبار فوریتی جان و مال مردم در خطر بوده و حضور به موقع پلیس به منظور انجام اقدامات پیشگیرانه نیاز است.

سرهنگ دالوند ادامه داد: اخبار غیرفوریتی نیز به اخباری گفته می‌شود که در زمان گذشته اتفاق افتاده و حضور سریع پلیس در صحنه تأثیری در پیشگیری از آن ندارد، این در حالی است که در اخبار غیرفوریتی نیز پلیس حضور به موقعی در صحنه دارد.

وی در توصیه به شهروندان خاطرنشان کرد: مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ سریع‌ترین پل ارتباطی میان مردم و نیروی انتظامی به شمار می‌رود، از این رو از شهروندان درخواست داریم که از هرگونه تماس غیر اضطراری و همچنین ایجاد مزاحمت خودداری کنند و زمینه تماس با این مرکز را برای سایر افرادی که نیاز فوری به مرکز فوریت‌های پلیس دارند، مهیا کنند گفتنی است که با مزاحمان نیز برابر ماده ۶۴۱ تعزیرات قانون مجازات اسلامی برخورد می‌شود.

کد خبر 568849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.