آغاز نهضت هنرستان‌سازی در استان اصفهان/شاهد تغییر نام مدارس خیرساز هستیم

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان گفت: نهضت هنرستان‌سازی در استان اصفهان در دستور کار قرار گرفته و حدود ۲۰ تا ۳۰هنرستان در استان ساخته خواهد شد. به دلیل تغییر مکرر رؤسای آموزش‌وپرورش، شاهد تغییر نام مدارس خیرساز هستیم که لازم است برای جلوگیری از آن، ابلاغیه صادر شود تا اعتماد خیران از بین نرود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «سیدیوسف طباطبایی‌نژاد» صبح امروز _ پنجشنبه بیست‌وپنجم فروردین‌ماه_ در صد و پنجاه و هفتمین شورای آموزش و پرورش استان اصفهان، اظهار کرد: امیدواریم در قرن جدید، زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) باشیم.

وی افزود: مشکلات استان اصفهان را به ظاهر برخوردار می‌دانند، اما در باطن این طور نیست؛ مشکل‌های بسیاری در این استان وجود دارد که بخشی از آن‌ها امروز به اطلاع وزیر آموزش و پرورش رسید.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در ادامه به نقل روایتی در تقدیر از مقام معلم پرداخت و گفت: فردی به نزد علی‌بن موسی‌الرضا (ع) می‌رسد و ایشان می‌فرمایند کسی که زندگی دیگران در کنار زندگی او زیبایی یابد، بهترین زندگی را خواهد داشت. بر این اساس کسی که به زندگی دیگران زندگی می‌دهد، بهترین زندگی را خواهد داشت. یکی از مصادیق این تعبیر، معلمان هستند که زندگی دیگران را با نور دانش زیبا می‌کنند.

تحویل ۶ هزار مدرسه توسط مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان

در ادامه این جلسه «مجتبی ملااحمدی» رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان، اظهار کرد: مجمع خیران مدرسه‌ساز استان سال ۱۳۷۸ تأسیس شد و تاکنون هشت هزار کلاس درس به آموزش و پرورش استان تحویل داده که معادل هر روز یک کلاس از زمان فعالیت این مجمع است.

وی افزود: از ۲۹۰ پروژه فعال و غیرفعال در حال ساخت در اصفهان، تعهدات خیران کاملاً پرداخت شده و ۶۰ پروژه در مراحل عقد توافق‌نامه است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان ادامه داد: از آبان‌ماه ۱۴۰۰، جذب خیران و عقد تفاهم‌نامه جدید، رشد ۳۰۰ درصدی داشته است. نهضت هنرستان‌سازی در استان اصفهان در دستور کار قرار گرفته و حدود ۲۰ تا ۳۰ هنرستان در استان ساخته خواهد شد.

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس نگاه ویژه‌ای به این بخش داشته‌اند که لازم است تقویت شود. ۱۶۰ پروژه آموزشی در استان اصفهان امروز متوقف شده است. با وجود پرداخت تعهدات خیران، دولت به تعهدات خود عمل نکرده و خیران هنوز شاهد تکمیل پروژه‌های خود که بیش از ۱۰ سال از شروع آن می‌گذرد، نیستند.

ملااحمدی افزود: لازم است برای کمک به پروژه‌های خیرساز، اموال مازاد آموزش‌وپرورش استان به فروش برسد. حدود ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه، بیش از بودجه امسال برای تکمیل پروژه‌های استان نیاز است.

وی ادامه داد: به دلیل تغییر مکرر رؤسای آموزش‌وپرورش، شاهد تغییر نام مدارس خیرساز هستیم که لازم است برای جلوگیری از آن ابلاغیه صادر شده تا اعتماد خیران از بین نرود.

همچنین «محمدرضا شیخی» رئیس اداره حقوقی و املاک آموزش و پرورش استان اصفهان، در این نشست، با ارائه گزارشی از املاک اهدایی مرحوم حسین لطیف‌کار، اظهار کرد: بخشی از این املاک در استان البرز قرار دارد که لازم است به فروش برسد و براساس خواسته مرحوم، مدارسی در نواحی چهار و پنج اصفهان تأسیس شود.

وی افزود: سه هزار متر ملک در مهرشهر کرج از جمله این املاک است که در صورت فروش می‌توان پنج هنرستان در اصفهان احداث کرد.

کد خبر 568349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.