لزوم توجه به موضوعات فرهنگی در پایانه‌های اصفهان

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان با بیان اینکه پایانه‌های کاوه و صفه از بهترین پایانه کشور به‌شمار می‌رود، گفت: پایانه‌های اصفهان به‌ویژه در حوزه فرهنگی برای گردشگری نیازمند توجه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اکبر رسالت امروز _یک‌شنبه، بیست‌ویکم فروردین‌ماه_ در حاشیه بازدید مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان از پایانه کاوه، اظهار کرد: پایانه‌های کاوه، صفه، جی و زاینده‌رود اصفهان در حدود سال‌های ۱۳۶۸ ساخته شده است که در حال حاضر و با توسعه شهر تمام این پایانه‌ها چسبیده به شهر محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: پایانه‌هایی همچون کاوه و صفه مبادی ورود و خروج فرهنگ به‌شمار می‌رود، زیرا تمام اقوام و حتی مسافران خارجی نیز از آنها استفاده می‌کنند.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: با شیوع ویروس کرونا حدود ۵۲ درصد تعداد مسافران پایانه‌های اصفهان کاهش یافت، تعدادی از شرکت‌های مسافربری ورشکست شدند و صنعت گردشگری نیز از این موضوع آسیب جدی دید.

وی تصریح کرد: تمام خدمات لازم برای گردشگران در پایانه کاوه محیا شده است که از جمله آنها می‌توان به هتل، نمازخانه، حمام سرویس‌های بهداشتی و رستوران اشاره کرد.

رسالت با بیان اینکه پایانه‌های کاوه و صفه از بهترین پایانه کشور است، گفت: برای خدمات شهری نیز پایانه‌های اصفهان جزو شهر اصفهان محسوب شد و اقدامات نوروزی شهرداری همچون زیباسازی، گل‌کاری و نظافت در پایانه‌های اصفهان نیز اجرا می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: پایانه‌های اصفهان به‌ویژه در حوزه فرهنگی برای گردشگری نیازمند توجه است که امیدواریم بتوانیم برای این حوزه اقداماتی را در نظر بگیریم و اجرایی کنیم.

مدت قرارداد بهره‌برداران خدمات پایانه کاوه افزایش یابد

علیرضا ایزدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان نیز در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایمنا، گفت: تفاوت پایانه کاوه با دیگر پایانه‌های کشور جنبه گردشگری آن است که با توجه به این موضوع سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری بیشتر بر موضوع خدمات آن تمرکز کرده است.

لزوم توجه به موضوعات فرهنگی در پایانه‌های اصفهان

وی با بیان اینکه در پایانه‌های تهران نیز این میزان فضا برای ارائه خدمات متنوع مشاهده نمی‌شود، ادامه داد: فضای سبز، بازارچه‌ها و فضاهای آراسته آن، اقداماتی مناسب برای پایانه کاوه رقم زده است و می‌توان گفت یکی از بهترین پایانه‌ها است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان خاطر نشان کرد: به‌رغم اینکه وظیفه اصلی پایانه‌ها ارائه خدمات در حوزه حمل‌ونقل است، اما در پایانه کاوه خدمات حداقلی برای استقبال و بدرقه فراهم شده است.

وی تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم برای پایانه کاوه به‌عنوان محوطه گردشگری مجوزی صادر کنیم و این مجوز تلفیقی از خدمات حوزه حمل‌ونقل پایانه کاوه و خدمات ارائه شده به مسافران باشد.

ایزدی تصریح کرد: از سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری درخواست می‌کنم مدت قرارداد بهره‌برداران خدمات پایانه کاوه را افزایش دهند تا اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بتواند طبق تبصره ۱۸ تسهیلات به آنها ارائه کرده و بتوانند این خدمات را نو نوار کنند.

وی با بیان اینکه به احتمال زیاد پس از شرایط کرونایی ورودی مناسبی به شهر اصفهان خواهیم داشت اظهار کرد: آمادگی داریم برای افزایش کیفیت خدمات هتل نیز تسهیلاتی به هتل‌داران پایانه‌ها ارائه کنیم.

کد خبر 567459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.