عصرانه خبری علم‌وفناوری در ۲۱ فروردین

در این بسته خبری در مورد اپل شارژر ۳۵ وات GaN با دو درگاه USB-C تولید می‌کند، تفاوت ساعت کاسیو اصل و تقلبی و وان پلاس یک گوشی تاشو مشابه اوپو فایند N را به بازار عرضه خواهد کرد، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

تفاوت ساعت کاسیو اصل و تقلبی چیست؟

کیفیت بسیار بالا و استقبال مردم سراسر جهان بر محبوبیت هرچه بیشتر برند کاسیو افزوده است. از این رو سودجویان درصدد تولید ساعت مچی‌های غیر اورجینال برند کاسیو در غالب ساعت مچی اورجینال و اصل این برند محبوب هستند. در این وضعیت بیشترین نگرانی خریداران ساعت مچی‌های کاسیو اطمینان خاطر حاصل کردن از اصالت ساعت مچی کاسیو خود است.

برند کاسیو نوآوری‌های بسیاری در صنعت ساعت سازی جهان به وجود آورده است. طراحی ساعت مچی‌های کاسیو بسیار خاص است و انواع رنگ‌ها را در ساعت مچی‌های کاسیو مشاهده خواهید کرد. امکانات و ویژگی ساعت مچی‌های کاسیو بسیار زیاد و کاربردی است. از ویژه‌ترین امکانات ساعت کاسیو می‌توان به قابلیت ضد آب بودن گاهاً تا ۲۰۰ متر، کرنوگراف، تاریخ شمار، ارتفاع سنج، دما سنج، دو زمانه بودن، اتصال به تلفن همراه هوشمند، تایمر قایق رانی، قطب نما، کنترل رادیویی، جی پی اس و … اشاره کرد.

وان پلاس یک گوشی تاشو مشابه اوپو فایند N را به بازار عرضه خواهد کرد

اخیراً شایعه‌ای درباره گوشی تاشو شرکت وان پلاس منتشر شده که به گفته آن، این محصول همان اوپو فایند N با نام متفاوتی خواهد بود.

در این دوره و زمانه، اکثر گوشی‌های هوشمند شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند و حتماً در هنگام معرفی یک محصول جدید، این حس را داشته‌اید که آن را قبلاً با نام متفاوتی دیده‌اید! این امر، در برخی اوقات مربوط به طراحی‌های یکسان گوشی‌ها به ویژه در بخش نمایشگر بوده ولی در اکثر مواقع، می‌توان برندهای چینی و عرضه یک گوشی با سخت افزار کاملاً مشابه ولی نام‌های متفاوت را برای آن سرزنش کرد.

شیائومی و زیرمجموعه‌هایش چون ردمی و پوکو، از جمله شرکت‌هایی بوده که از این سیاست استفاده بسیار زیادی می‌کنند؛ اما اوپو و وان پلاس نیز از این قاعده مستثنی نیستند و به نظر می‌رسد که قصد دارند چنین رویکردی را برای گوشی تاشو شرکت وان پلاس نیز پیش بگیرند.

تاریخ رونمایی از شیائومی ۱۲ اولترا فاش شد

تاکنون شایعات زیادی درباره گوشی پرچمدار شیائومی ۱۲ اولترا وجود داشته است و حالا تاریخ رونمایی از آن مشخص شده است. طبق یک پوستر رسمی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، شیائومی ۱۲ اولترا احتمالاً ۲۰ اردیبهشت‌ماه رونمایی خواهد شد.

در این پوستر علاوه بر تاریخ معرفی شیائومی ۱۲ اولترا به تراشه اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۱ پلاس نیز اشاره شده است. به این‌ترتیب، این گوشی اولین گوشی دنیا با این پردازنده خواهد بود. اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۱ پلاس درواقع نسخه بهبودیافته اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۱ است که با استفاده از فناوری ۴ نانومتری ساخته شده و مصرف انرژی بهینه‌تری خواهد داشت.

شیائومی ۱۲ اولترا احتمالاً مجهز به یک نمایشگر AMOLED با فناوری LTPO 2.0 خواهد بود و از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی خواهد کرد. انتظار می‌رود این گوشی تا ۱۲ گیگابایت رم داشته باشد و از فناوری شارژ سریع ۱۲۵ وات پشتیبانی کند. در بخش دوربین نیز این گوشی از جدیدترین حسگر دوربین IMX800 سونی با رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل و یک لنز لایکا استفاده خواهد کرد.

همکاری سامسونگ و مدیاتک برای استفاده از تراشه‌های مقرون به صرفه

بر اساس شایعات قرار است گوشی‌های Samsung Galaxy S 22 FE و Galaxy S 23 از تراشه‌های مدیاتک استفاده کنند.

سامسونگ در حال بررسی استفاده از یکی از قدرتمندترین تراشه‌های مدیاتک در بسیاری از گوشی‌های هوشمند درجه یک پرچمدار خود است. در میان دستگاه‌هایی که شایعه شده است تراشه‌های مدیاتک دریافت می‌کنند، Samsung Galaxy S22 FE است که احتمالاً در اواخر امسال معرفی خواهد شد و سری بسیار مهم سامسونگ Galaxy S23 است که تا سال آینده عرضه نمی‌شود.

تراشه‌های مدیاتک نامی نیستند که معمولاً بتوان آن‌ها را با گوشی‌های رده بالا و عملکرد درجه یک پرچمدار مرتبط کرد اگرچه شرکت مدیا تک اخیراً سخت‌افزار پیشرفته‌ای را منتشر کرده است که با برخی از بهترین تراشه‌های گوشی‌های هوشمند موجود رقابت می‌کند، به نظر می‌رسد که این شرکت هنوز مانند کوالکام نتوانسته است محبوبیتی میان برندهای معروف کسب کند. با این حال، ممکن است در اواخر سال جاری به لطف حمایت گسترده از جانب سامسونگ مسیر مدیاتک تغییر کند.

اپل احتمالاً شارژر ۳۵ وات GaN با دو درگاه USB-C تولید می‌کند

اسناد فاش‌شده ازطریق وب‌سایت رسمی اپل به تولید شارژری ۳۵ واتی اشاره می‌کنند که دو درگاه USB-C دارد و مبتنی‌بر فناوری گالیم نیترید است.

اپل درحال‌حاضر شارژر ۳۰ وات USB-C را با قیمت ۵۰ دلار به فروش می‌رساند و آن‌طور که The Verge می‌نویسد، احتمالاً قرار است به‌زودی شاهد معرفی جدیدترین شارژر اپل با توان ۳۵ وات و بهره‌مندی از دو درگاه باشیم. احتمالاً در شارژر ۳۵ وات اپل از فناوری گالیم نیترید (GaN) استفاده خواهد شد. استفاده از گالیم نیترید باعث می‌شود شارژر جدید اپل ابعاد کوچک‌تری نسبت به شارژر ۳۰ وات فعلی داشته باشد.

به‌نظر می‌رسد این اطلاعات جدید از وب‌سایت رسمی اپل استخراج شده است. بر این اساس گفته می‌شود اپل به اشتباه سند جدیدی در وب‌سایت پشتیبانی منتشر کرده که به «آداپتور برق ۳۵ وات دوگانه USB-C» مربوط است.

کاربران سامسونگ چه زمانی اندروید ۱۳ را دریافت می‌کنند؟

بنا به گزارش‌های تایید نشده اندروید ۱۳ در ماه های آینده و زودتر از موعد مقرر در دسترس کاربران سامسونگ قرار خواهد گرفت.

کاربران سامسونگ چه زمانی اندروید ۱۳ را دریافت می‌کنند؟ به گزارش خبرگزاری دانا بنا بر گزارش‌های تایید نشده، سامسونگ انتشار نسخه بتا عمومی اندروید ۱۳ را پیش از آنچه انتظار می‌رود آغاز خواهد کرد. این بروزرسانی همراه با one UI ۵.۰ ارائه می‌شود. این در حالی است که گوگل هنوز نسخه بتای عمومی اندروید ۱۳ را اعلام نکرده است و انتظار می‌رود در جلسه l/O مجازی (کنفرانس توسعه دهندگان گوگل) آتی که در ماه می برگزار خواهد شد ارائه شود. با این حال می‌توان حدس زد که تلفن‌های همراه سامسونگ چه زمانی می‌توانند ورژن‌های اندروید جدید را آزمایش کنند.

سامسونگ گلکسی واچ ۵ پرو با باتری قدرتمند در راه است

خانواده سامسونگ گلکسی واچ ۴ شامل ساعت‌های هوشمند شگفت‌انگیزی با تنها یک نقطه ضعف بزرگ یعنی شارژدهی باتری است. ظاهراً کمپانی کره‌ای نیز کاملاً از این موضوع آگاه است؛ چرا که شایعات پیش‌تر منتشر شده نشان دادند که دستگاه‌های سری گلکسی واچ ۵ مجهز به باتری‌هایی با ظرفیت بالاتر خواهند بود.

اما اکنون این فرضیه به شکلی جدی‌تر مطرح شده است؛ چرا که یک شایعه جدید نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۲، کاربران بایستی منتظر عرضه اسمارت‌واچ برتر سامسونگ با نام گلکسی واچ ۵ پرو باشند. این محصول در اواخر سال جاری میلادی روانه بازار شده و در رده‌ای بالاتر از مدل استاندارد گلکسی واچ ۵ و گلکسی واچ ۵ کلاسیک جای می‌گیرد.

بر اساس شنیده‌ها گلکسی واچ ۵ پرو با یک باتری قدرتمند ۵۷۲ میلی‌آمپرساعتی روانه بازار خواهد شد. برای درک هرچه بهتر موضوع جالب است بدانید که بزرگ‌ترین مدل‌های گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ ۴ کلاسیک مجهز به باتری‌هایی با ظرفیت ۳۶۱ میلی‌آمپرساعت هستند. بنابراین در اسمارت‌واچ آینده سامسونگ، ظرفیت باتری تقریباً ۶۰ درصد افزایش خواهد یافت. این موضوع نویدبخش شارژدهی کمتر از ۲ روزه باتری برای کاربرانی با بیش‌ترین میزان استفاده از ساعت هوشمند است.

دفاتر پیشخوان اطلاعات خود را در سامانه وزارت ارتباطات بروز رسانی کنند

مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری اعلام کرد: دفاتر پیشخوان خدمات دولت بیست روز فرصت دارند تا با مراجعه به سایت رگولاتوری اطلاعات خود را تکمیل کنند.

شهرام حی شاد با اشاره به اینکه سامانه ارزیابی و رتبه‌بندی دفاتر پیشخوان خدمات و ICT روستائی در طی چند سال گذشته به صورت بر خط راه‌اندازی شده است، گفت: با توجه به اینکه تمامی تعاملات رگولاتوری با دفاتر پیشخوان از زمان ثبت خود اظهاری برای تعیین رتبه دفتر تا تاییدیه نهائی و اختصاص خدمات دستگاه‌ها براساس رتبه دفاتر به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، دارندگان پروانه دفاتر پیشخوان باید با مراجعه به این سامانه مطابق با دستورالعمل اجرائی تکمیل اطلاعات پایه دفاتر پیشخوان، اطلاعات خود را بررسی کرده و درصورت وجود مغایرت، آن را رفع کنند.

زمان عرضه گوشی تاشوی Mate X3 هواوی مشخص شد

بر اساس گزارش‌های منتشر شده هواوی قصد دارد در آینده‌ای نزدیک گوشی هوشمند تاشوی خود با نام Huawei Mate X3 را معرفی و به بازار عرضه کند.

برخی منابع خبری ادعا کرده‌اند که هواوی در نیمه دوم ماه جاری میلادی گوشی تاشوی Mate X3 در چین معرفی می‌کند. همچنین شایعه شده که گوشی تاشوی جدید هواوی ممکن است در نسخه‌های مختلف با تراشه‌های متفاوت راهی بازار شود.

پیش از این شایعه شده بود که هواوی میت ایکس ۳ از نسخه 4G چیپست Kirin 9000 بهره می‌برد. با این حال بر اساس گزارش‌های جدید حاکی از آن است که گوشی تاشوی Mate X3 هواوی به نسخه 4G تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ مجهز خواهد شد.

کد خبر 567432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.