ساخت یادبودی برای گرامی‌داشت یک قربانی نژادپرستی در لیدز

شورای شهر لیدز به‌منظور گرامی‌ داشت یاد و خاطره مردی که پس از آزارواذیت‌های نژادپرستانه جان خود را از دست داده بود یک پل جدید و چشمگیر روی رودخانه ایر بنا کرد و آن را "دیوید اولواله" نامید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، "دیوید اولواله" از نیجریه به بریتانیا سفر کرده بود و به دلیل سلامت روانی، بی‌خانمانی و نژاد خود مورد تمسخر و آزار و اذیت جمعی از نژادپرستان این شهر قرار گرفته بود. وی در سال ۱۹۶۹ طی حادثه‌ای نژادگرایانه در رودخانه "ایر" جان خود را از دست داد که این امر در سراسر شهر تأثیری ماندگار برجای گذاشت.

شورای شهر لیدز به‌منظور گرامی داشت یاد این قربانی تبعیض‌نژادی از پیمان‌کاران BAM Nuttall به‌عنوان بخشی از گروه مهندسان عمران Royal BAM (یکی از بزرگترین گروه‌های پیمان‌کاری اروپا) تقاضا کرد پلی به‌عنوان یادبود دیوید اولواله روی رودخانه ایر بنا کنند. این پل ۳۰ متری با ۴۰ تن وزن در یورکشایر ساخته شد و پس از تکمیل با استفاده از تجهیزات تخصصی و جرثقیل‌های عظیم به فاصله ۲۰ مایلی از محل ساخت خود منتقل و با دقت روی رودخانه ایر، در محلی نصب شد که خیابان "سوورین" را به "واتر لین" متصل کند. پس از پایان تمام مراحل ساخت و نصب، پل دیوید اولواله در اواخر تابستان جاری به روی عموم باز خواهد شد و مورد استفاده عابران پیاده و دوچرخه‌سواران قرار خواهد گرفت.

پل دیوید اولواله عملکردی مشارکتی میان شورای شهر لیدز، انجمن یادبود دیوید اولواله (DOMA) و سهامداران کلیدی این پروژه است که به یادبود مرگ دلخراش این شخصیت بنا شده است و نمادی از تعهد پایدار لیدز به برابری و شمولیت همگانی خواهد بود. این پل مأموریت شورای شهر لیدز و DOMA برای یادآوری گذشته غم‌انگیز و دردناک لیدز و حمایت از تمام کسانی محسوب می‌شود که برای ایجاد شهری شادتر، برابرتر و دوستانه‌تر تلاش می‌کنند.

شورای شهر لیدز با بنای این پل به همه اعلام کرد که داستان دیوید هرگز فراموش نخواهد شد و یاد او پایدار می‌ماند تا لیدز در زمینه مقابله با تبعیض‌نژادی شاهد پیشرفتی واقعی و عمیق باشد. این پل همچنین بنایی برای تقویت ارتباطات اجتماعی، اقدامی در راستای رسیدگی به معضلات نژادپرستی و بی‌خانمانی، عملی برای حمایت از سلامت روان، یادآوری برای داشتن رفتارهای احترام‌آمیز و سرشار از مهربانی و آموزه‌ای برای اتخاذ برخوردهای برابر با سایرین از هر نژاد و آئین است.

در کنار این موارد، پل دیوید اولواله یکی از جدیدترین عناصر کلیدی برنامه بلندپروازانه شورای شهر لیدز برای بازسازی ساحل جنوبی رودخانه ایر است و یکی از اهداف دیرینه شهرداری لیدز را برای اطمینان از ارتباط بهتر عابران پیاده با هم و تسهیل دوچرخه‌سواری بین مرکز شهر، ایستگاه قطار، پارک ایر و سایر فضاهای سبز اطراف مرکز شهر برآورده می‌کند. تکمیل این پروژه در واقع چند پیشرفت اساسی را برای شهر لیدز به همراه خواهد داشت. در این زمینه می‌توان از بهبود جاده «کراون‌پوینت»، ایجاد فضای بیشتر برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، تسهیل خدمات‌رسانی سازمان اتوبوس‌رانی، توسعه آتی پارک ایر به‌عنوان منطقه‌ای با کاربری‌های مختلف و ایجاد بزرگترین فضای سبز مرکز شهری در لیدز نام برد.

عضو اجرایی شورای شهر لیدز پیاده‌سازی این پروژه را برداشته شدن گامی مهم در زمینه اهداف شورای لیدز معرفی کرد، شکل‌گیری نمادی برای ادای احترام به یک قربانی تبعیض‌نژادی را اقدامی فوق‌العاده، انگیزه‌بخش و الهام‌بخش دانست و گفت: امیدواریم این افزوده جدید خیره‌کننده در شهر، داستان دیوید اولواله را برای نسل‌های آینده به یادگار بگذارد و این پل به‌عنوان نمادی پایدار از تعهد مشترک شورای شهر لیدز و انجمن‌های مربوطه در راستای مقابله با نژادگرایی و گشودن باب دوستی با سایرین در لیدز عمل کند.

معاون شهردار لیدز نیز حضور فیزیکی پل دیوید اولواله در شهر را یادآوری پایدار از نیاز لیدز برای به چالش کشیدن نابرابری و ترویج برابری در هر زمینه‌ای اعلام کرد و گفت: ماجرای دیوید اولواله همیشه در تاریخ محلی لیدز طنین‌انداز خواهد شد و دلیل اهمیت این موضوع که چرا شمولیت همگانی باید در هسته طرح‌های پلیس و اداره جرایم شهرداری برای غرب یورکشایر قرار بگیرد را فریاد خواهد زد.

کد خبر 566732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.