استارت‌آپ‌های شهری برمبنای ویژگی‌های محیطی شکل بگیرد

یک کارشناس طراحی شهری گفت: صاحبان ایده، علاوه بر شکل‌گیری اصولی ساختارهای یک استارت‌آپ، باید به ویژگی‌های محیط شهری نیز توجه کنند تا ایده استارت‌آپی به خوبی گسترش یابد و بر فرآیندهای شهری اثرگذار باشد.

فریناز مقتدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: استارت‌آپ‌ها، نقش مهمی در رشد و توسعه شهر بر مبنای دانش‌بنیان دارند و کمک زیادی به شهرداری‌ها در زمان بحران اقتصادی می‌کنند؛ به شرط آنکه شرایط و زمینه مناسب برای فعالیت آن‌ها فراهم شود.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات در برنامه‌ریزی و طراحی شهری، شناخت محیط است؛ محیط شهری ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که با سایر محیط‌ها قابل مقایسه نیست.

این کارشناس طراحی شهری خاطرنشان کرد: استارت‌آپ‌های شهری برای موفقیت باید به لایه‌های پیچیده شهر توجه داشته باشند و بتوانند خود را با ساختارهای مختلف و بدنه سازمان‌های شهری تطبیق دهند؛ از طرفی سازمان‌های دخیل از جمله شهرداری‌ها نیز باید زمینه و بستر مناسب را برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها فراهم کنند.

مقتدری تاکید کرد: هر قدر که ساختار و اساس شکل‌گیری یک استارت‌آپ اصولی باشد، اما پشتوانه قانونی و مدیریتی لازم در فرآیندهای اجرایی وجود نداشته باشد، اثرگذاری بر توسعه شهر ناممکن خواهد بود.

وی اضافه کرد: بسیار مهم است که علاوه بر شکل‌گیری اصولی ساختارهای یک استارت‌آپ، به محیط شهری نیز توجه شود تا در ادامه ایده استارت‌آپی به خوبی گسترش پیدا کند، به فعالیت خود ادامه دهد و بر فرآیندهای شهری اثرگذار باشد.

این کارشناس طراحی شهری تصریح کرد: حوزه‌های حمل‌ونقل، فضای سبز، خدمات شهری و حتی حوزه‌های فرهنگی می‌تواند زمینه کاری مناسبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان باشد تا به شرط فراهم بودن بسترها و تعامل با سازمان‌های شهری، شهرها به سمت هوشمند شدن پیش برود و معضلات شهری با استفاده از روش‌های علمی و نوبنیان حل شود.

کد خبر 566651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.