ادینبورگ از تکنولوژی مدیریت هوشمند ضایعات بهره می‌گیرد

اعضای شورای شهر ادینبورگ، پایتخت و دومین شهر بزرگ اسکاتلند، در نظر دارند از اطلاعات حاصل از سنسورهای هوشمند برای بهبود مدیریت ضایعات و خدمات بهره بگیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ادینبورگ تا پنج سال آینده به واسطه بهره‌وری از تکنولوژی‌های پیشرفته روز، به یکی از شهرهای پیشروی جهان تبدیل خواهد شد که در آن، پایداری و فراگیری دیجیتالی در رأس مدیریت شهری قرار خواهد داشت. در واقع، مدیران در نظر دارند با بهره‌گیری از اینترنت اشیا و نصب سنسورهای دیجیتالی در نقاط مختلف شهر برای هوشمندسازی هر چه بیشتر آن بکوشند و به ویژه در مدیریت ضایعات دومین شهر بزرگ اسکاتلند، به شیوه مدرن و هوشمند عمل کنند. احداث یک مرکز عملکرد هوشمند در رأس برنامه‌های دولت برای تحقق هدف خود خواهد بود که به بهبود کیفیت زندگی شهروندان نیز کمک زیادی خواهد کرد.

مدیران ادینبورگ در مرحله اول پیاده‌سازی پروژه خود، شمال شهر را انتخاب کرده‌اند و در نظر دارند از طریق نصب سنسورهای هوشمند روی سطل‌های زباله و بهره‌وری از هوش مصنوعی، به مدیریت کارآمدتر ضایعات کمک کنند. جالب است بدانید که دولت مدعی است که شبکه اینترنت اشیای اسکاتلند، پیشرفته‌ترین شبکه در نوع خود در سراسر بریتانیا به حساب می‌آید و در نتیجه می‌تواند مدیران پایتخت را در تحقق اهداف خود یاری کند.

ادینبورگ از تکنولوژی مدیریت هوشمند ضایعات بهره می‌گیرد

اعضای شورای دومین شهر بزرگ اسکاتلند در نظر دارند با استفاده از داده‌های حاصل از سنسورهای هوشمند، مدیریت ضایعات را بهبود ببخشند و از همین طریق نیز به ارائه بهتر خدمات شهری بپردازند. در این راستا، تعداد ۱۱ هزار سنسور هوشمند به کانتینرهای ضایعات در سراسر شهر نصب خواهد شد که در نتیجه آن، جمع‌آوری مواد زائد بهینه می‌شود. در واقع، سنسورهای نصب شده روی سطل‌های زباله، زمان پر شدن هر کانتینر را به مرکز داده‌ها اطلاع می‌دهد که در نتیجه آن، کارکنان شهرداری به موقع و پیش از سرریز شدن هر سطل، برای تخلیه آن اقدام خواهند کرد.

مدیران ادینبورگ امیدوار هستند که هوشمندسازی مدیریت ضایعات به پاک‌سازی و سبزسازی هر چه بیشتر شهر کمک کند، ضمن این‌که در کاهش اثرات مخرب زیست‌محیطی و کیفیت زندگی شهری نیز نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

ادینبورگ از تکنولوژی مدیریت هوشمند ضایعات بهره می‌گیرد

کد خبر 566517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.