تلاش شورای شهر برای بهبود دستمزد معیشتی شهروندان

تلاش شورای شهر منچستر برای بهبود دستمزد معیشتی ساکنان، راه‌اندازی طرح آزمایشی خدمات جدید بحران در تورنتو، ساخت یادبودی برای گرامیداشت یک قربانی نژادپرستی در لیدز و فراخوان شورای شهر بارسلونا برای تأمین مالی پروژه‌های تحقیقاتی شهری عناوین مهم بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر وست‌مینستر از تصویب کنسرسیومی از مناطق پیشرو در بهبود کسب‌وکارها خبر داد که هزاران شغل در بخش گردشگری و اوقات فراغت ایجاد می‌کند و اعلام کرد این کنسرسیوم در راستای ارائه خدماتی نوآورانه با هدف جذب حداقل ۲۲۰۰ کارمند در بخش‌های گردشگری و اوقات فراغت با آژانس‌های تخصصی و نهادهای حرفه‌ای همکاری خواهد داشت.

طرح شورای شهر وست‌مینستر که پیوند دهنده کارکنان بخش گردشگری با جویندگان کار، دانشجویان کالج‌ها و دانش‌پژوهان مراکز آموزشی محلی است به‌طور گسترده مورد تحسین و حمایت صاحبان بیش از ۸۵۰ مورد از مشاغل فعال در زمینه گردشگری، اوقات فراغت، خرده‌فروشی، سرگرمی، تجاری و بازرگانی قرار گرفته است. شورای شهر همچنین با توجه به موانع موجود بر سر راه اشتغال در این زمینه‌ها دست به انجام تحقیقاتی برای حمایت از آن‌ها زده است تا با انجام اقدامات و اصلاحات لازم، امکان فعالیت مطمئن افراد بیشتر در مشاغل پایدار و مترقی گردشگری را فراهم آورد.

منچستر؛ تلاش شورای شهر برای بهبود دستمزد معیشتی ساکنان

دستمزد معیشتی یا Living Wage به سطح درآمدی اطلاق می‌شود که به افراد یا خانواده‌ها امکان می‌دهد مسکن، غذا و سایر مایحتاج کافی زندگی خود را تهیه کنند، درآمد کافی برای برآوردن استانداردهای زندگی رضایت‌بخش داشته باشند و از درگیری آن‌ها با فقر جلوگیری شود.

شورای شهر منچستر در سال ۲۰۱۹ حد مناسبی برای این دستمزد معیشتی تعیین کرد، بااین‌حال اکنون در نظر دارد تعهد خود را گسترش دهد و تا جای ممکن صاحبان مشاغل را در سراسر شهر ترغیب کند به کارمندان خود دستمزد معیشتی واقعی بپردازند و از آن‌ها برای داشتن یک زندگی مرفه، شاد و سالم حمایت کنند. دستمزد معیشتی واقعی منعکس‌کننده هزینه‌های واقعی زندگی در منچستر است، به‌طور مستقل بر اساس این هزینه‌ها و میزان درآمدی که هر فرد باید از آن استفاده کند محاسبه می‌شود و از حداقل دستمزد تعیین‌شده دولتی بیشتر است.

رئیس شورای شهر گفت تأثیر مثبتی که پرداخت دستمزد معیشتی واقعی بر نیروی کار دارد قابل محاسبه نیست و این اثر نه تنها برای کارکنان بلکه برای کارفرمایان و البته کل جامعه نتایج مثبتی به همراه دارد. وی پرداخت این دستمزد را بخشی از حرکت منچستر به سوی بهبودی پس از کرونا و حصول اطمینان از این امر مهم دانست که ساکنان منچستر حقوقی را که برای زندگی نیاز دارند دریافت کنند نه مبلغی دلخواه که آن‌ها را دچار فقر کند. وی این عمل را نه تنها خوب بلکه درست‌ترین کار توصیف کرد.

تورنتو، راه‌اندازی طرح آزمایشی خدمات جدید بحران

با هدف حمایت بهتر از سلامت، تندرستی و ایمنی جامعه، شورای شهر تورنتو راه‌حلی جامعه‌محور برای پاسخ به تماس‌های بحران سلامت روان و بررسی‌های سلامتی ارائه می‌کند. شورای شهر اعلام کرد که متعهد به حمایت از نیازهای بهداشت روانی جامعه است و خدمات بحران اجتماعی تورنتو را با مشارکت شرکای اجتماعی و در مناطق شمال شرقی و مرکز شرقی شهر راه‌اندازی خواهد کرد.

طرح جدید خدمات بحران اجتماعی شورای شهر تورنتو فردمحور است و با آگاهی از آسیب‌ها بر کاهش میزان اثر آن‌ها تمرکز دارد. شورای شهر اعلام کرد که این طرح یک پایگاه جغرافیایی خواهد بود و در مناطقی از تورنتو واقع خواهد شد که در آن‌ها نیاز ثابتی برای مقابله با بحران سلامت روان وجود دارد و درخواست‌ها در این زمینه بسیار زیاد است. این طرح خدماتی، تحت تأثیر اطلاعات دریافتی از طریق مشاوره‌های اجتماعی، به دنبال ایجاد یک رابطه قابل اعتماد با اعضای جامعه است تا آن‌ها بتوانند به شیوه‌ای فرهنگی و با دریافت خدمات، ارتباطات و ارجاعات صحیح در مناسب‌ترین زمان ممکن به پشتیبانی مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.

خدمات بحران اجتماعی تورنتو شامل تیم‌های متحرک چندرشته‌ای شامل پرستاران سلامت جامعه، مشاوران بحران، کارمندان کاهش آسیب و متشکل از متخصصان آموزش‌دیده برای پشتیبانی در موارد بحرانی است که ۲۴ ساعت شبانه‌روز طی شش روز هفته و در صورت موفقیت و دائمی شدن به‌صورت ۲۴ ساعته در کل هفت روز هفته فعالیت خواهند داشت.

لیدز؛ ساخت یادبودی برای گرامیداشت یک قربانی نژادپرستی

شورای شهر لیدز به‌منظور گرامیداشت یاد و خاطره مردی که پس از آزار و اذیت‌های نژادپرستانه جان خود را در رودخانه ایر از دست داده بود، یک پل جدید و چشمگیر روی این رودخانه بنا کرد و نام این مرد، «دیوید اولواله» را روی پل گذاشت.

شورای شهر لیدز با بنای این پل به همه اعلام کرد که داستان دیوید هرگز فراموش نخواهد شد و یاد او پایدار می‌ماند تا شهر در زمینه تبعیض نژادی شاهد پیشرفتی واقعی و عمیق باشد. این پل همچنین بنایی برای تقویت ارتباطات اجتماعی، اقدامی در راستای رسیدگی به معضلات نژادپرستی و بی‌خانمانی، عملی برای حمایت از سلامت روان، یادآوری برای داشتن رفتارهای احترام‌آمیز و مهربان و آموزشی برای برخوردهای برابر با سایرین از هر نژاد و آئین است.

بارسلونا؛ فراخوان شورای شهر برای تأمین مالی پروژه‌های تحقیقاتی جدید

شورای شهر بارسلونا در توافق با بنیاد غیرانتفاعی la Caixa فراخوانی منتشر کرد که طبق آن با تأمین مالی، از جدیدترین پژوهش‌های سال ۲۰۲۲ در زمینه چالش‌های شهری به‌ویژه کیفیت زندگی، جابه‌جایی، حمل‌ونقل و حفاظت از محیط‌زیست حمایت خواهد کرد. دوره ارائه درخواست برای دریافت این حمایت مالی تا نوزدهم می سال جاری است و حداکثر مبلغ دریافتی برای هر پروژه ۱۵۰ هزار یورو تعیین شده است که هزینه کامل کار را پوشش می‌دهد.

درخواست‌ها باید چالش‌های شهری را به‌صورت میان‌رشته‌ای و از منظر شهری مورد بررسی قرار دهند، هدف آن‌ها ارائه شواهد علمی و تصمیمات سیاسی الهام‌بخش و اصیل برای شهر بارسلونا باشد، موضوعات را از منظر محلی، با در نظر گرفتن بافت بارسلونا و منطقه شهری مورد بررسی قرار دهد و ابعاد جنسیتی را مدنظر داشته باشد.

کد خبر 566509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.