وضعیت نه چندان مطلوب شرایط اقلیمی کشور در سال جاری/هیچ کلنگ بدون مجوزی به زمین نمی‌خورد

‌رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: متأسفانه شواهد حاکی از آن است که شرایط اقلیمی کشور در سال جاری وضعیت چندان مطلوبی نخواهد داشت. مسئله آب و ریزگردها از مباحث اساسی است که سازمان محیط‌زیست باید برای مدیریت آن‌ها مجهز شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست، علی سلاجقه در آئین دیدار نوروزی با کارکنان سازمان حفاظت محیط‌زیست که پیش از ظهر امروز برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۱ را به نام «تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری کردند و این نام‌گذاری نه به مثابه یک شعار، بلکه فرمانی از سوی فرمانده است و بر همه ما تکلیف است که با تبعیت از فرماندهی، برای تحقق این فرمان بکوشیم.

وی با اشاره به شعار محیط‌زیستی سال افزود: در سازمان حفاظت محیط‌زیست و همسو با شعار سال حضرت آقا، یک شعار محیط‌زیستی که عبارت است از: «محیط‌زیست مردم پایه، هوشمند و فناورانه» برای امسال پیشنهاد کردیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه رئیس‌جمهوری مقرر کرده است که اعضای هیئت دولت هر ماه و حداکثر دو ماه باید گزارشی را از اقدامات انجام شده برای تحقق شعار سال ارائه کنند، خاطرنشان کرد: از گذشته برای بحث فناوری و دانش‌بنیان در سازمان حفاظت محیط‌زیست برنامه داشته‌ایم که پس از نام‌گذاری امسال، این بحث شتاب بیشتری خواهد گرفت.

وی افزود: مطمئناً آنچه در عرصه محیط‌زیست کشور اتفاق می‌افتد، جدای از قانون نخواهد بود و از این پس، هیچ کلنگ بدون مجوزی بر زمین نخواهد خورد.

سلاجقه با تاکید بر لزوم تلاش برای کوتاه کردن فرآیندها گفت: سال ۱۴۰۱ علاوه بر تاکید بیشتر بر مباحث فناورانه و دانش‌بنیان، تجهیز پاسگاه‌های محیط بانی و پایش‌های زیست‌محیطی را با دقت بیشتر پیگیری خواهیم کرد و از تمام ظرفیت‌های کشور بهره می‌گیریم.

وی مردم پایه بودن محیط‌زیست را به معنای استفاده از ظرفیت مردم برای حفظ و ارتقای محیط‌زیست کشور دانست و تصریح کرد: امیدوارم امسال، سال شعار نباشد بلکه سال تحقق فرمان باشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست تاکید کرد: دانش‌بنیان شدن یعنی رسوخ علم، اندیشه و دانش در سیستم و هر گاه این اتفاق بیفتد، محیط‌زیست کمتر تخریب می‌شود و شرایط محیط‌زیستی کشور ارتقا می‌یابد.

سلاجقه با بیان اینکه ما در سازمان حفاظت محیط‌زیست میثاق می‌بندیم تا در راه تحقق فرمان سال کوشش کنیم، گفت: تلاش‌های بدنه کارشناسی و مدیریتی سازمان حفاظت محیط‌زیست در سال ۱۴۰۰ قابل تقدیر است و ما آماده‌ایم تا از نظرات بدنه کارشناسی سازمان برای رفع چالش‌های زیست محیطی کشور بهره بگیریم.

کد خبر 565717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.