ستارگان انگلیس در جام‌جهانی را بیشتر بشناسید!

آمریکا، انگلیس و تیم‌های مرحله پلی‌آف اروپا، هر کدام ستاره‌های سرشناس و مطرحی در سطح جهانی دارند که می‌توانند کار ایران را در جام جهانی سخت کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی ایران با حضور در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باید با تیم‌های انگلیس، ایتالیا و برنده پلی‌آف اروپا بازی کند. در کنار انگلستان که با یک جین ستاره خود حتی به فینال یورو نیز صعود کرده، آمریکا نیز بازیکنان سرشناسی دارد و تیم‌های ولز، اوکراین و اسکاتلند نیز در صورت صعود به جام جهانی، هر کدام بازیکنان قابلی در اختیار دارند.

هیچ کشوری در دنیا به اندازه انگلستان ادعای مالکیت بر فوتبال ندارد؛ اگرچه همه در دنیا اعتقاد دارند که فوتبال ناب در بازیکنان برزیلی دیده می‌شود و این کشور پرافتخارترین در جام جهانی نیز محسوب می‌شود، اما انگلیس علی‌رغم اینکه افتخار قابل توجهی در عرصه بین‌المللی ندارد، همواره خود را مالک این ورزش محبوب قلمداد کرده است.

بدون شک انگلیس با ترکیبی پر از ستاره و بازیکنان سرشناس امیدوار است با صعود از گروه دوم جام جهانی، شانس خود را برای رسیدن به قهرمانی این رقابت‌ها یک بار دیگر امتحان کند. «گرت ساوتگیت» که با تیم ملی انگلستان موفق شد به فینال یورو نیز برسد، امید اصلی انگلیسی‌ها برای خلق یک اتفاق غیرمعمول یعنی کسب قهرمانی جهان توسط کشورش است.

ستارگان انگلیس در جام جهانی را بیشتر بشناسید!

هری کین

دومین گلزن برتر تاریخ انگلستان و یکی از بهترین مهاجمانی که لیگ جزیره تاکنون به خود دیده، بدون شک «هری کین» است. این مهاجم انگلیسی بارها در لباس تاتنهام درخشیده و گلزنی کرده و در تیم ملی کشورش نیز امید اول گلزنی محسوب می‌شود. او در طول دوران فوتبال خود بیش از ۲۵۰ گل به ثمر رسانده که آمار خیره‌کننده‌ای برای یک مهاجم محسوب می‌شود.

هری کین، تاکنون ۶۹ بازی ملی انجام داده و ۴۹ گل نیز به ثمر رسانده است. با توجه به اینکه او تنها ۲۸ سال دارد، می‌توان پیش‌بینی کرد که او قطعاً بهترین گلزن تاریخ انگلستان خواهد شد و حتی در میان برترین گلزنان تیم‌های ملی تاریخ نیز قرار بگیرد.

کین، سه بار جایزه برترین گلزن لیگ برتر انگلیس را از آن خود کرده است. او همچنین کفش طلای جام جهانی ۲۰۱۸، دو جایزه بهترین بازیکن سال تاتنهام و دو جایزه بهترین بازیکن انگلیسی در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ را در کارنامه خود ثبت کرده است. او در سال ۲۰۱۷ پس از خداحافظی وین رونی از تیم ملی به کاپیتانی برگزیده شد و هم‌اکنون نیز این جایگاه را در اختیار دارد. کین، در سال ۲۰۱۸ سومین گلزن جهان شده و پس از جف هرست و گری لینکر، سومین بازیکن تاریخ انگلیسی که در جام‌جهانی هت‌تریک کرده است.

ستارگان انگلیس در جام جهانی را بیشتر بشناسید!

جک گریلیش

گران‌قیمت‌ترین بازیکن انگلیسی تاریخ با مبلغ جابه‌جایی ۱۰۰ میلیون پوند که از استون ویلا راهی منچسترسیتی شد، هم‌اکنون در تیم ملی انگلستان حضور دارد. «جک گریلیش» که مهم‌ترین افتخار تیمی خود را در سال ۲۰۲۱ با کسب مدال نقره به همراه تیم ملی کشورش در جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۰ به دست آورد، از ارکان اصلی تیم ساوتگیت در جام جهانی خواهد بود.

ستاره تیم ملی انگلیس که اصالتی ایرلندی دارد، در منچسترسیتی شماره ۱۰ را به تن می‌کند و جانشین سرخیو آگوئرو شده که به عنوان بزرگترین اسطوره سیتیزن ها شناخته می‌شود. گریلیش از جدی‌ترین اهداف نقل و انتقالاتی سیتی در پنجره گذشته بود و پپ گواردیولا تلاش زیادی برای جذب این بازیکن انجام داد.

جک گریلیش، تاکنون ۲۸۲ بازی رسمی انجام داده و موفق شده ۴۱ گل نیز به ثمر برساند. کارشناسان اعتقاد دارند که او یکی از بازیکنان تأثیرگذار انگلیس و همچنین از تکنیکی‌ترین بازیکنان جهان است. امیلیانو مارتنیز، سنگربان استون ویلا در توصیف سبک بازی گریلیش گفته است: هر بار که او صاحب توپ می‌شود یک کرنر یا شوت در چارچوب برای ما به دست می‌آید؛ باور دارم که او بهترین استعدادی است که تا این لحظه در عمرم دیده‌ام.

ستارگان انگلیس در جام جهانی را بیشتر بشناسید!

دکلان رایس

بازیکنی که چند بار توانسته جایزه بهترین بازیکن سال وستهم را از آن خود کند، قلب تپنده انگلستان در جام جهانی خواهد بود. «دکلان رایس» از استعدادهای مطرح و خوش‌آتیه جهان است که در حال حاضر باشگاه‌های بسیار زیادی نیز در تلاش هستند تا او را به خدمت بگیرند و به نظر می‌رسد با رقم خوردن این اتفاق، او یکی از گران‌قیمت‌ترین بازیکنان تاریخ لقب بگیرد.

این هافبک ۲۳ ساله با نمایش‌های درخشان خود در وستهم، توانست به ترکیب تیم ملی راه پیدا کند و از آن زمان از ارکان اصلی تیمش بوده است. با وجود گزینه‌های متعددی که گرت ساوتگیت در خط میانی در اختیار دارد، رایس در تمام بازی‌های یورو ۲۰۲۰ در ترکیب تیمش حضور داشت. او تاکنون ۲۸ بازی ملی انجام داده و دو بار نیز برای کشورش گلزنی کرده است.

ستارگان انگلیس در جام جهانی را بیشتر بشناسید!

مگوایر

پاشنه آشیل و نقطه قوت می‌تواند همزمان در یک جا باشد و برای انگلستان، همان جایی است که «هری مگوایر» حضور دارد. گران‌قیمت‌ترین مدافع تاریخ فوتبال که با رقم ۸۰ میلیونی از لسترسیتی راهی منچستریونایتد شد، احتمالاً از بازیکنان اصلی انگلستان در جام جهانی باشد.

کاپیتان تیم منچستر یونایتد در حالی به ترکیب تیم ملی دعوت می‌شود که بسیاری از هواداران شیاطین سرخ و تیم ملی انگلیس، باور دارند او شایسته حضور در ترکیب اصلی تیمشان نیست. با وجود نمایش‌های درخشان در لسترسیتی، مگوایر از زمان پیوستنش به منچستر هیچ‌گاه نتوانسته خود را به عنوان یک مدافع شش دانگ معرفی کند و اشتباهات و گل به خودی‌های مرگ‌بار او بارها باعث شکست تیمش شده است.

اگرچه مگوایر سال گذشته در ترکیب منتخب‌برترین بازیکنان لیگ اروپا قرار گرفته و چند بار نیز به عنوان برترین بازیکن سال تیم‌های قبلی خود انتخاب شده است، با این حال می‌تواند در صورت حضور در ترکیب تیم ملی انگلستان در جام جهانی، پاشنه‌آشیل آن‌ها باشد.

کد خبر 565685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.