تولید ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار مگاوات برق در نیروگاه رامین اهواز

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز گفت: این نیروگاه بخاری سال گذشته با وجود چالش‌های متعدد از جمله فرسودگی واحدهای تولید برق، کاهش سطح گاز مورد نیاز واحدها و مشکلات نقدینگی، ۹ میلیون و ۳۶۱ هزار و ۴۱۰ مگاوات ساعت انرژی برق تولید کرد که نسبت به سال ۱۳۹۹ حدود چهار درصد افزایش دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز، خلیل محمدی اظهار کرد: تولید انرژی برق توسط نیروگاه‌های حرارتی نسبت به سایر نیروگاه‌های کشور از پایداری و استمرار بیشتری برخوردار هستند که این موضوع بر استهلاک تجهیزات و قطعات این نیروگاه‌ها می‌افزاید.

وی گفت: نیروگاه بخاری رامین اهواز با فعالیت ۴۱ ساله خود یکی از مهم‌ترین مراکز صنعتی جنوب غرب ایران محسوب می‌شود که توانسته است با تولید این انرژی حیاتی نقش مهمی در ایجاد سایر زیرساخت‌ها و خدمت رسانی به مردم ایفا کند.

محمدی تصریح کرد: تحریم‌ها و چالش‌های اقتصادی مهم‌ترین دغدغه ما در نگهداری و بهره‌برداری از واحدهای نیروگاهی در سال‌های اخیر بوده است، اما این موضوع هرگز نتوانست در اراده و عزم جدی متخصصان این نیروگاه به منظور تولید برق و خدمت رسانی به مردم خللی ایجاد کند.

وی اعتماد و حمایت از خلاقیت و دانش ارزشمند متخصصان نیروگاه در اجرای طرح‌های تعمیراتی، تمرکز بر بهره‌برداری اصولی از واحدها و ساخت و بازسازی قطعات و تجهیزات در کارگاه‌های مستقر در نیروگاه را مهم‌ترین اقدام عملی در جهت گذر از این تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی دانست.

این مسئول با اشاره به اجرای تعمیرات میان‌دوره‌ای و رفع محدودیت تولید واحدهای نیروگاه رامین در سال گذشته اظهار امیدواری کرد: تا پیش از آغاز فصل گرما و پیک مصرف برق شاهد اتمام تعمیرات اساسی واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره سه و اتصال مجدد این واحد تولیدی به شبکه سراسری برق کشور باشیم تا با آمادگی بهتری بتوانیم خدمت‌رسان مردم به ویژه در تابستان پیش رو باشیم.

مدیرعامل نیروگاه رامین به‌روزرسانی و اجرای طرح بازتوانی واحدهای تولید برق این نیروگاه که یکی از طرح‌های مهم و پیش روی صنعت برق کشور است را مهم‌ترین اقدام برای بهبود روند تولید این انرژی در نیروگاه رامین دانست.

نیروگاه رامین اهواز در شمال اهواز با شش واحد تولیدی بزرگ‌ترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تأمین برق مورد نیاز مردم و صنایع استان خوزستان و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می‌کند.

کد خبر 564990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.