عصرانه خبری علم‌وفناوری در ۸ فروردین ۱۴۰۱

در این بسته خبری در مورد آپدیت مهم گوگل کروم برای رفع باگ روز صفر، افزایش حجم ارسال فایل در واتساپ و افشای مشخصات گوشی OnePlus 10R می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم‌وفناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

آپدیت مهم گوگل کروم برای رفع باگ روز صفر منتشر شد

گوگل به تازگی دست به انتشار آپدیت جدیدی برای مرورگر Chrome زده است. این مرورگر به طور مرتب به‌روزرسانی می‌شود تا از آسیب‌پذیری‌های مختلف در امان بماند. در آخرین تغییرات نسخه‌ی مک اواس مرورگر گوگل کروم با هدف رفع باگ روز صفر (Zero Day) به‌روزرسانی شد.

گوگل‌کروم (Google Chrome) یک مرورگر وب چند پلتفرمی است که توسط گوگل توسعه یافته است. این پلتفرم اولین بار در سال ۲۰۰۸ برای مایکروسافت ویندوز با اجزای نرم افزار رایگان اپل وب کیت و موزیلا فایرفاکس ساخته شد.

از ژوئیه ۲۰۲۱، تخمین زده شده است که کروم دارای ۶۵٪ سهم بازار مرورگرهای جهان است. این مرورگر برای اولین بار به صورت عمومی و رسمی به عنوان نسخه بتا، در ۲ سپتامبر ۲۰۰۸ برای ویندوز اکس پی و جدیدتر، و با پشتیبانی از ۴۳ زبان و بعداً به عنوان یک نسخه عمومی "پایدار" در ۱۱ دسامبر ۲۰۰۸ منتشر شد.

افزایش حجم ارسال فایل در واتساپ

واتساپ در حال آزمایش امکان ارسال فایل با حجم ۲ گیگابایت است.

واتساپ در حال توسعه و به طور همزمان ویژگی جدیدی برای منتخب آزمایش کننده‌های بتا است که به آنها امکان می‌دهد فایل‌های رسانه‌ای تا اندازه ۲ گیگابایت ارسال کنند.

گفته می‌شود این ویژگی جدید هم روی اندروید و هم در iOS کار می‌کند. در حال حاضر در آرژانتین در حال پخش است، اما سایر مناطق باید منتظر بمانند.

همه ما می‌دانیم که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاری فایل‌های رسانه‌ای را تا اندازه معینی مجاز می‌کنند.

توقف پشتیبانی کارت‌های بانکی روسی «میر» توسط اپل و گوگل

شرکت اپل از توقف سرویس دهی به مشتریان روسی خود برای استفاده از سیستم مبادلات مالی «میر» خبر داد.

سیستم پرداخت Apple Pay دیگر از سیستم پرداخت کارت روسی میر (Mir) پشتیبانی نخواهد کرد و به این ترتیب تنها روزنه قابل استفاده برای شهروندان روسیه جهت انجام مبادلات مالی خود در گوشی و تبلت‌های اپل را مسدود خواهد کرد.

در بیانیه ترجمه شده در سایت میر آمده است: «اپل به NSPK (سیستم کارت پرداخت ملی روسیه) اطلاع داده است که پشتیبانی از کارت‌های «میر» را در سرویس پرداخت Apple Pay متوقف می‌کند. از ۲۴ مارس، آپلود کارت‌های جدید «میر» در این سرویس در دسترس نخواهد بود».

مدل سفارشی آی‌فون ۱۳ پرو مکس با پورت USB-C و جک ۳.۵ میلی‌متری رونمایی شد

اکنون نخستین بار نیست که شاهد انتشار اخباری پیرامون مدل‌های سفارشی و مود شده آی‌فون‌های اپل هستیم. در واقع سابقه موجودیت این دستگاه‌ها به سال‌ها قبل بازمی‌گردد. برخی تغییرات سفارشی در آی‌فون نظیر تغییر رنگ یا طراحی بدنه آن به‌طور طبیعی برای کاربران قابل دسترس نیستند. در برخی مدل‌های پیشرفته‌تر، لوگوی اپل در قسمت پشتی گوشی روشن می‌شود. تغییرات اعمال شده در برخی مدل‌های سفارشی به‌مراتب چشمگیرتر به‌نظر می‌رسند.

این موضوع در رابطه با مدل سفارشی آی‌فون ۱۳پ رو مکس اپل که توسط فردی با نام یانگ چانگشان توسعه یافته است؛ صدق می‌کند. ظاهراً محصول ارائه شده توسط اپل برای این کاربر رضایت‌بخش نبوده و وی تصمیم به خلق یک محصول کاملاً جدید گرفته است. برخی کاربران، آی‌فون سفارشی تولید شده توسط وی را آی‌فون ۱۳ پرو مکس اولترا نامگذاری کرده‌اند.

بر اساس گزارشات، آقای یانگ برخی اجزای داخلی آی‌فون ۱۳ پرو مکس را تغییر داده است. نتیجه این اقدام، ارتقا عملکرد و افزایش ۲ برابری طول عمر باتری بود. این هندست جدید از طریق یک ویدئوی طولانی‌مدت ۳۷ دقیقه‌ای که توسط کاربر در حساب‌کاربری شبکه اجتماعی Weibo به اشتراک گذاشته شده است؛ معرفی شد. در این ویدئو، تغییرات اعمال شده روی مدل معمولی آی‌فون ۱۳ پرو مکس به‌طور کامل و دقیق نمایش داده شده است.

آیپد پرو ۲۰۲۲ با پردازنده M2 و فناوری مگ سیف پاییز امسال از راه می‌رسد

مارک گارمن می‌گوید مدل جدید آیپد پرو پاییز امسال با پردازنده‌ی معرفی‌نشده‌ی M2 و سیستم شارژ مگ‌سیف از راه می‌رسد. آیپد پرو ۲۰۲۲ احتمالاً پنل پشتی شیشه‌ای نیز خواهد داشت.

گزارشی تأییدنشده ادعا می‌کند اپل می‌خواهد پاییز امسال جدیدترین مدل از تبلت‌های رده‌بالای سری آیپد پرو را به نمایش بگذارد. نکته‌ی هیجان‌انگیز این است که گفته می‌شود آیپد پرو اپل در نسل جدید به تراشه‌ی ام ۲ مجهز می‌شود، تراشه‌ی مورد انتظاری که فعلاً جزئیات زیادی درباره‌ی آن نمی‌دانیم؛ اما انتظار داریم بهبودهای محسوسی را در قدرت پردازشی دستگاه‌های اپل اعمال کند.

اپل اینسایدر، یکی از رسانه‌های غیررسمی نزدیک به اپل، می‌نویسد به‌دنبال رونمایی نسل جدید آیپد ایر با پردازنده‌ی M1 در مراسم پیک پرفورمنس (که محفل رونمایی آیفون SE 2022 هم بود)، اکنون انتظارات برای آیپد پرو به بیشترین حد ممکن رسیده و کاربران منتظر رونمایی مدل جدید این تبلت قدرتمند هستند. فعلاً چند ماه تا رونمایی آیپد پرو ۲۰۲۲ فاصله داریم، اما شایعه‌های مربوط به این تبلت از مدتی پیش آغاز شده‌اند.

اطلاعات شخصی خود را در فضای مجازی منتشر نکنید

پلیس فتا اعلام کرد: مجرمان سایبری در فضای مجازی درپی فرصتی هستند تا بتوانند اقدامات مجرمانه خود را عملی کنند و گاهی کاربران با اشتباهات خود این فرصت را برای مجرمان فراهم می‌کنند.

یکی از جرایمی که در فضای مجازی خیلی زیاد اتفاق می‌افتد، سوءاستفاده از اطلاعات شخصی و خانوادگی افراد است که مجرمان از این اطلاعات برای ایجاد مزاحمت، اخاذی، تهدید، هتک حیثیت و … استفاده کرده و مشکلات زیادی برای افراد ایجاد می‌کنند.

برای جلوگیری از این گونه جرایم، کاربران باید هنگام انتشار اطلاعات خود در فضای مجازی دقت کافی داشته باشند و قبل از انتشار اطلاعات در این فضا، به تبعات آن بیندیشند.

افشای مشخصات گوشی OnePlus 10R

مشخصات کامل گوشی وان پلاس 10R، از جمله استفاده از شارژ ۱۵۰ واتی و پردازنده Dimensity 8100، فاش شد.

به تازگی افشا شده است که گوشی OnePlus 10R از تراشه Dimensity 8100 و شارژ ۱۵۰ واتی استفاده می‌کند. این مشخصات و مشخصات بیشتر و کامل‌تر این گوشی در حالی منتشر شده است که هنوز با عرضه رسمی آن فاصله داریم.

چند روز پیش گزارش شد که گوشی OnePlus 10R تست خصوصی را در هند انجام داده است. بلافاصله پس از آن، طراحی گوشی از طریق تصاویر کامپیوتری به بیرون درز کرد. اکنون وبسایت خبری هندی 91mobiles، مشخصات این گوشی هوشمند را فاش کرده است.

کد خبر 564382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.