رضایتمندی ۹۵ درصدی مسافران از زیباسازی شهر اصفهان

مسئول مطالعات، پژوهش و نظرسنجی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به اجرای طرح نظرسنجی از مسافران نوروزی، گفت: اکثر مسافران نوروزی از اقامت در اصفهان رضایت دارند و حدود ۹۵ درصد از مسافران نیز از زیباسازی شهر اصفهان در نوروز، ابراز رضایت کرده‌اند.

به گزارش ایمنا، مرتضی نصوحی اظهار کرد: برای کسب اطلاع از میزان رضایت مسافران از سفر به شهر اصفهان در ایام نوروز ۱۴۰۱ طرح نظرسنجی به صورت حضوری و الکترونیکی در مراکز مختلفی مانند باغ فدک، اماکن گردشگری پر رفت و آمد مانند میدان امام (ره)، کوه صفه، چهارباغ و آتشگاه در حال اجراست.

وی افزود: به صورت خاص، مجموعه فرهنگی گردشگری باغ فدک مورد تاکید و تمرکز این طرح بوده است و حضور پرسشگران در این مکان منجر به نظرسنجی حضوری از گردشگران شده است.

مسئول مطالعات، پژوهش و نظرسنجی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه آمار کلی نظرسنجی‌ها نشان از رضایت مسافران از سفر به این شهر دارد، اظهار کرد: در این نظرسنجی سوالاتی مانند اینکه: آیا حاضر به توقف ادامه برنامه سفر خود به اصفهان و خروج از این شهر هستید؟ آیا بعد از این بازهم به اصفهان سفر می‌کنید؟ و آیا سفر به اصفهان را به دیگران پیشنهاد می‌دهید؟ از مسافران پرسیده شده که اکثر پاسخ‌ها نشان از رضایت مسافران از سفر به اصفهان و اقامت در این شهر دارد.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از مسافران نوروزی در سال ۱۴۰۱ در منزل اقوام خود اقامت داشته‌اند، تاکید کرد: این موضوع نشان‌دهنده روحیه مهمان‌نوازی مردم اصفهان است، چنانکه در نظرسنجی‌ها نیز درباره نوع و کیفیت تعامل شهروندان اصفهانی با مسافران رضایت بسیار بالایی وجود دارد.

نصوحی مکان اقامت مسافران نوروزی را به ترتیب اولویت کمیته اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر دانست و گفت: آمارها نشان می‌دهد که بیشترین تعداد مسافران نوروزی به ترتیب از استان‌های تهران، مازندران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، فارس و کرمان به اصفهان سفر کرده اند.

رضایت چشمگیر مسافران از محور نوری هشت‌بهشت

وی با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های مورد بررسی در این طرح نظرسنجی، تخمین میزان رضایت مسافران نوروزی از زیباسازی در شهر اصفهان بوده است، گفت: بر اساس نظرسنجی‌ها حدود ۴۵ درصد مسافران گزینه «خیلی زیاد» و حدود ۵۰ درصد از آنها گزینه «زیاد» را برای بیان میزان رضایتشان از زیباسازی‌ها بیان کرده‌اند که در مجموع حاکی از رضایت ۹۵ درصدی از این مؤلفه است.

مسئول مطالعات، پژوهش و نظرسنجی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان ادامه داد: المان‌هایی مانند نورپردازی محور نوری هشت‌بهشت تا حد زیادی مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است، البته از سوی شهروندان اصفهانی نقدهایی در خصوص زیباسازی شهر در نوروز ۱۴۰۱ بیان شده است که به دلیل ریزبینی و دقت نظر اصفهانی‌هاست و درجای خود باید مورد بررسی قرار بگیرد.

وی از انتقادات برخی از مسافران در مجموعه باغ فدک خبر داد و گفت: به دلیل اینکه ستاد کرونا امسال در اعلام برنامه سفرهای نوروزی تأخیر زیادی داشت، شهرداری اصفهان در مدت زمان بسیار کمی مهیای حضور میهمانان نوروزی شد و به همین دلیل، کمبودها و کاستی‌هایی نیز در این میان مشاهده می‌شود، به عنوان مثال نبودن آب گرم و فضایی برای استحمام در باغ فدک از جمله کمبودهایی است که مسافران نیز در نظرسنجی‌ها به آن اشاره کردند.

نصوحی با بیان اینکه شرکت در نظرسنجی‌ها از سوی مسافران نوروزی فرصتی برای تعامل با شهرداری اصفهان و کسب اطلاع از نظرات، پیشنهادات و انتقادات مسافران است، تصریح کرد: بی‌شک مبنای عمل و برنامه‌ریزی ما در سال‌های آتی برای مسافران نوروزی، همین نظرسنجی‌ها و کارهای پژوهشی است و به همین دلیل از همه مسافران و گردشگران می‌خواهیم که با شرکت در نظرسنجی‌های حضوری و الکترونیک در این امر یاری‌رسان ما باشند.

وی افزود: کیوآرکدهای نظرسنجی‌های الکترونیک در تمام نقاط شهر و به ویژه در اماکن گردشگری در اختیار گردشگران قرار گرفته که می‌توانند از طریق تلفن همراه خود در آن شرکت کنند.

کد خبر 564047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.