۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۰
ترنم بهاری در چهارباغ

پس از گذشت بیش از دو سال جدال با ویروس کرونا، نوروز ۱۴۰۱ جهان‌شهر اصفهان میزبان گردشگرانی است که از نقاط مختلف کشورمان بر پهنه این کهن شهر فیروزه‌ای پا گذاشتند و "چهارباغ" به عنوان گل سرسبد اماکن تاریخی و زیباترین خیابان اصفهان، این روزها مملو از جمعیت مسافران است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در این روزهای آغازین سال نو، چهارباغ زیبا رخت بهاری به تن کرده است، خنکای صبح در میان شاخسار درختان و گل‌های بهاری و شمعدانی‌ها فرح‌بخش است؛ شب‌های چهارباغ هم دلنشین است. درختان و ابنیه تاریخی در روشنایی نور ماه و چراغ‌ها جلوه‌ای دوچندان دارد. دیدار در شب و یا روز هر کدام لطف خودش را دارد.

معبر میانی چهارباغ در میان درختان قد علم کرده این محور تاریخی، جایی برای نشستن و تماشای چهارباغ است، اما خیابان را مغازه‌های رنگارنگ احاطه کرده است و هر سه چهار خط در میان عمارتی از بناهای صفویه و یا پهلوی خودنمایی می‌کند. سردر عمارت هشت‌بهشت، بازارچه بلند، ساختمان هتل جهان، جلوخان بی‌بدیل مدرسه چهارباغ و همین طور دیواری با طاق نماهای ضربی از این جمله‌اند.

همین زیبایی‌ها است که هر رهگذری را به خود جلب می‌کند، دو سالی بود که با شیوع کرونا در کشور، اصفهان از وجود مسافر خالی بود، اما امسال با فروکش کردن کرونا اصفهان مملو از مسافران نوروزی شده است و محور چهارباغ مملو از مسافران نوروزی است.

سارا فتاحی که از قم به اصفهان آمده است و از زیبایی‌های چهارباغ لذت می‌برد، می‌گوید: برای اولین بار است که به این شهر زیبا سفر کردم، در وصف اصفهان زیاد شنیده بودم، اما تصور نمی‌کردم زیبایی که خوانده بودم یا اقوام برایم تعریف کرده بودند این‌گونه باشد.

او ادامه می‌دهد: اصفهان زیبا و دیدنی است، اما ای کاش زاینده‌رود همیشه جریان داشت تا به این زیبایی افزوده می‌شد، اکنون در خیابان چهارباغ عباسی اصفهان هستم و بسیار خوشحالم چون این خیابان بسیار رویایی و بی‌نظیر است و از قدم زدن در این خیابان زیر درختان لذت می‌برم.

نوروز چهارباغ

رضا صابری نیز که از مشهد به اصفهان آمده است، می‌گوید: شب گذشته همراه با همسر و فرزندم به اصفهان رسیدم و خیابان چهارباغ را به عنوان اولین مکان دیدنی انتخاب کردیم چون قدم زدن و خرید و تفریح در این خیابان بسیار برایمان لذت‌بخش است.

وی اضافه می‌کند: فضای چهارباغ اصفهان بسیار تماشایی است به ویژه اینکه سرتاسر این خیابان گل‌آرایی شده و به زیبایی و طراوت این خیابان اضافه کرده است.

صابری ادامه می‌دهد: چندین مرتبه به اصفهان سفر کرده بودیم و امسال نیز اصفهان را برای سفر نوروزی خود انتخاب کردیم تا بعد از سال‌ها که نتوانستیم به خاطر شیوع کرونا و طبق عادت هرساله به اصفهان سفر کنیم، باز هم زیبایی‌های این شهر در فصل بهار را تماشا کنیم.

حاج حسین از اهالی تبریز در حالی که از سمت میدان انقلاب وارد چهارباغ عباسی می‌شود، می‌گوید: سه روز است به اصفهان سفر کرده‌ایم و قرار است تا نهم فروردین‌ماه در اصفهان بمانیم.

وی ادامه می‌دهد: علاوه بر زیبایی‌های چهارباغ، گل‌های این خیابان بسیار زیبا است، فضای این خیابان خیلی آرام‌بخش است.

اصفهان از امکانات رفاهی بی‌نظیری برخوردار است

حسن صدیقی که از زنجان به اصفهان سفر کرده است و با لهجه خاص ترکی صحبت می‌کند، می‌گوید: همه جای ایران شمال نیست که همه شمال را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، اصفهان نیز از زیبایی‌های تاریخی و تفریحی بی‌نظیری برخوردار است.

نوروز چهارباغ

وی ادامه می‌دهد: اصفهان امکانات رفاهی خوبی دارد و هر وقت به اصفهان سفر کردیم، مشکلی در اسکان و یا خدمات و امکانات رفاهی نداشتیم؛ به همین دلیل مدت روزهایی که در اصفهان ماندیم بیشتر از سفر به استان‌های دیگر است.

"اصفهانما" راهنمای گردشگری بی‌نظیر برای مسافران و گردشگران

عاطفه لاهیجانی اهل لاهیجان است. در خیابان چهارباغ ایستاده است و به تابلوی اطلاع‌رسانی که روی آن عنوان" اصفهانما" راهنمای آنلاین گردشگران نوشته شده است نگاه می‌کند و می‌گوید: از وقتی به اصفهان سفر کردیم تنها از این اپلیکیشن برای بازدید از اماکن تاریخی و تفریحی استفاده می‌کنیم که به نظر من ایده بسیار خوبی شکل گرفته است تا مسافران در آسایش و آرامش سفر خود را بگذرانند.

وی ادامه می‌دهد: پیش‌تر برای سفر به استان‌های مختلف یا باید از کیوسک‌های اطلاع‌رسانی و راهنمای مسافران استفاده می‌کردیم که یا شلوغ بود و یا برای پیدا کردن این کیوسک‌ها باید معطل می‌ماندیم اما حالا با این اپلیکیشن اصفهانما، سفر به این شهر زیبا و دیدن جاذبه‌های تاریخی آسان شده است.

نوروز چهارباغ

این زن لاهیجانی اضافه می‌کند: درست است که لاهیجان به عنوان زادگاه من بسیار سرسبز و زیبا است، اما طراوت و زیبایی و سرسبزی در اصفهان نیز دیدنی است.

اهمیت خیابان چهارباغ با وجود امکانات گردشگری و تاریخی

بهناز توکلی که از قزوین به اصفهان سفر کرده است می‌گوید: چهارباغ خیابانی غیرقابل وصف است از طرفی پاساژها و مغازه‌های بزرگ با انواع محصولات از جمله خوراکی، لباس، کفش و کیف و حتی کلاس‌های آموزشی سیاه قلم و رنگ آمیزی و از طرفی درختان بلند، نیمکت‌های زیبا و گل‌آرایی‌های بی‌نظیر این فضا را غیرقابل وصف کرده است.

وی ادامه می‌دهد: امکانات گردشگری، تاریخی، تفریحی و هنری در این شهر و به ویژه در محدوده خیابان چهارباغ وجود دارد؛ به همین دلیل اهمیت خیابان چهارباغ به عنوان یک مکان گردشگری و تفریحی افزایش می‌یابد.

کد خبر 563762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.