از نایب قهرمانی در فوتبال تا قهرمانی در فوتسال

در سالی که گذشت فوتبال اصفهان یک نایب قهرمانی در لیگ برتر فوتبال داشت اما در لیگ برتر فوتسال دوباره جام به این شهر بازگشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آخرین سال از قرن چهاردهم هجری شمسی برای فوتبال اصفهان با یک قهرمانی در لیگ برتر فوتسال و یک نایب قهرمانی در لیگ برتر فوتبال همراه بود. در فوتبال، سپاهان در اولین سال مربیگری محرم نویدکیا در نهایت در رقابتی نزدیک با پرسپولیس به مقام نایب قهرمانی رسید و در فوتسال این گیتی پسند بود که به قهرمانی‌های مس سونگون پایان داد و قهرمان لیگ برتر فوتسال شد.

مروری خواهیم داشت بر آنچه بر فوتبال اصفهان در سال ۱۴۰۰ گذشت.

سپاهان؛ از روزهای خوش آغاز سال تا ناامیدی پایان سال

سپاهان سال ۱۳۹۹ را با صدرنشینی در لیگ بیستم به پایان رساند و در آغاز سال ۱۴۰۰ نیز اوضاع برای این تیم خوب آغاز شد اما چند لغزش و تساوی برابر تیم‌هایی مثل نفت مسجد سلیمان و پیکان باعث شد پرسپولیس در پایان فصل تنها با دو امتیاز برتری پنجمین قهرمانی متوالی خود را جشن بگیرد. با این حال اما سپاهانِ مدل محرم نویدکیا در اولین فصل مربیگری او از سوی کارشناسان و اهالی فوتبال نمره قبولی گرفت.

در پایان فصل و در تابستان جدایی چند ستاره از این تیم مثل پیام نیازمند، احسان حاجی صفی، محمد محبی و کی‌روس استنلی باعث شد تا این تیم برای جایگزینی آنها نفراتی مثل کریستوفر کنت، مسعود ریگی، فرشاد احمدزاده و شهریار مغانلو را جذب کند. با این حال با وجود اینکه سپاهان برخی از این ستاره‌ها را با سر و صدای زیادی جذب کرده بود در طول فصل نتوانست مانند فصل گذشته عملکردی در حد یک تیم مدعی قهرمانی داشته باشد و پیش از پایان نیم فصل این تیم عملاً از کورس مدعیان قهرمانی خارج شد.

سپاهان در طول فصل بیست و یکم تا این هفته از رقابت‌ها عملکردی سینوسی داشت و این موضوع در کنار شکست در بازی‌های مستقیم مقابل دیگر مدعیان قهرمانی باعث شد فاصله امتیازی این تیم تا صدر جدول آنقدر زیاد شود که ادامه فصل برای هواداران این تیم با ناامیدی همراه باشد.

از نایب قهرمانی در فوتبال تا قهرمانی در فوتسال

ذوب آهن و سر و سامان گرفتن پس از بازگشت از لبه سقوط

در ماه‌های آغازین سال ۱۴۰۰ ذوب آهن که مجتبی حسینی را در رأس کادر فنی خود داشت با تیم‌هایی مثل نفت مسجد سلیمان، سایپا و نساجی در لیگ برتر برای فرار از سقوط رقابت می‌کرد و در نهایت به لطف شکست سایپا در بازی هفته آخر مقابل تراکتور بقای خود را در لیگ برتر جشن گرفت. عملکرد ضعیف ذوب آهن در نیم فصل دوم فصل گذشته باعث شد مدیران این تیم دست به تغییر دوباره کادر فنی بزنند و این بار مهدی تارتار باشد که از ابتدای فصل هدایت سبزپوشان اصفهانی را در دست می‌گیرد.

ذوب آهن فصل جاری را با مهدی تارتار در رأس کادر فنی آغاز کرد و یک انقلاب اساسی در بازیکنانش ایجاد کرد، به شکلی که شاید نزدیک به ۷۰ درصد از بازیکنان این تیم تغییر کردند. با این تغییرات همانطور که پیش بینی می‌شد ذوب آهن در نیم فصل نخست عملکرد متوسط رو به ضعیفی داشت اما با شروع نیم فصل دوم رفته رفته نشانه‌های پیشرفت در تیم مشاهده شد و در بازی‌های پایانی سال به نظر به فرم مطلوب رسید. چند برد متوالی و با ارزش در بازی‌های پایانی ذوب آهن که این تیم را تا رده نهم باالا برد شاید نشانه‌ای از بلوغ این تیم جوان باشد، تیمی که قطعاً اگر حفظ شود برای فصل‌های آینده حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

از نایب قهرمانی در فوتبال تا قهرمانی در فوتسال

گیتی پسند دوباره جام قهرمانی فوتسال را به اصفهان آورد

سال ۱۴۰۰ برای گیتی پسند با تلخی آغاز شد زیرا با وجود کسب رتبه نخست در لیگ فصل گذشته، در نهایت در دور نهایی قافیه را به مس سونگون باخت و این تیم در اردیبهشت‌ماه برای چهارمین فصل متوالی قهرمان شد. در فصل جدید لیگ برتر فوتسال اما گیتی پسند با هدایت محمد کشاورز، عملکرد خوبی داشت و در فصلی که از ۲۶ بازی، ۲۱ بازی را برد، موفق شد به آنچه در فصول گذشته هم استحقاقش را داشت برسد و پس از پنج فصل جام قهرمانی لیگ برتر فوتسال را به اصفهان بازگرداند.

قهرمانی گیتی پسند در کنار آسیایی شدن تیم فوتبال سپاهان در فصل گذشته شاید مهم‌ترین اتفاقات فوتبال اصفهان در سال ۱۴۰۰ بود.

از نایب قهرمانی در فوتبال تا قهرمانی در فوتسال

فوتبال اصفهان در دسته‌های پایین

در ماه‌های آغازین سال ۱۴۰۰ سه تیم اصفهانی ون پارس نقش جهان، سپاهان نوین و صنعت ابریشم کاشان در گروه سوم مرحله نهایی لیگ دسته سوم برای صعود به لیگ دسته دوم تلاش می‌کردند که در نهایت ون پارس با صدرنشینی در این گروه به لیگ دسته دوم صعود کرد. همچنین سپاهان نوین با قرار گرفتن در رتبه سوم با اختلافی کم از صعود باز ماند و صنعت ابریشم کاشان نیز تنها با اختلاف یک امتیاز نسبت به تیم بالاتر خود به مرحله پایین‌تر سقوط کرد.

در فصل جدید لیگ دسته دوم در حالی که ۱۷ هفته از رقابت‌ها گذشته است ون پارس در رتبه هفتم جدول ۱۴ تیمی این رقابت‌ها حضور دارد و نه امیدی به صعود دارد و نه ترسی از سقوط. در لیگ دسته سوم نیز سپاهان نوین با حضور در مرحله‌ای مشابه فصل گذشته شانس این را دارد که با صدرنشینی در گروه خود به لیگ دسته دوم صعود کند، در حال حاضر تنها یک هفته از مسابقات این مرحله از فصل گذشته است.

کد خبر 562603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.