تکمیل خط ۷ متروی تهران با تکمیل ایستگاه "بوستان گفت‌وگو"

مدیرعامل شرکت متروی‌ تهران با اشاره به افتتاح ایستگاه متروی "بوستان‌ گفت‌وگو"، گفت: با اعتباری حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بهره‌برداری از این پروژه انجام شد تا شاخه شمالی‌ و جنوبی‌خط هفت متروی این کلان‌شهر تکمیل شود.

به‌گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود درستی در حاشیه افتتاح ایستگاه متروی بوستان گفت‌وگو و بهره‌برداری از ورودی دوم ایستگاه مدافعان سلامت در منطقه دو شهرداری تهران، اظهار کرد: امروز ایستگاه متروی بوستان گفت‌وگو با اعتباری حدود ۳۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که با افتتاح آن شاخه شمالی-جنوبی خط هفت تکمیل می‌شود.

وی افزود: ورودی شرقی ایستگاه مدافعان سلامت با اعتباری حدود ۵۰ میلیارد تومان به‌منظور تسهیل عبور و دسترسی شهروندان در بزرگراه شهید چمران افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت متروی تهران تصریح کرد: در محوطه ایستگاه بوستان گفت‌وگو هماهنگی‌هایی با معاونت حمل‌ونقل و ترافیک برای تکمیل مجتمع ایستگاهی و ایجاد ایستگاهی برای اتوبوس در بزرگراه شهید چمران انجام خواهد شد، علاوه بر این در هفته گذشته بازگشایی بلوار قیام انجام شد که سال‌ها محل پروژه‌های عمرانی شرکت مترو بوده است.

وی با اشاره به افتتاح خط هفت متروی ایستگاه هفده شهریور در اوایل سال آینده، اظهار کرد: با این افتتاح خط هفت مترو از میدان بسیج تا میدان صنعت تکمیل می‌شود، همچنین ایستگاه‌های میدان کتاب و دادمان نیز در نیمه دوم سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

درستی در خصوص آخرین وضعیت ایستگاه ورزشگاه تختی در خط هفت مترو، تصریح کرد: درباره این ایستگاه و آماده‌سازی آن در بحث استملاک عقب‌تر از بقیه کارها هستیم، اگر استملاک را اوایل سال آینده انجام دهیم، می‌توانیم تا پایان سال آینده ایستگاه تختی را افتتاح کنیم، در غیر این صورت این ایستگاه سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت متروی تهران با بیان اینکه سال آینده تمرکز اصلی در شرکت مترو بر رفع نواقص خطوط شش و هفت است که امیدواریم پایانه‌ها را نیز به مرور بهره‌برداری کنیم، زیرا پایانه‌ها به‌عنوان زیرساخت به اندازه ایستگاه‌ها کلیدی هستند، تاکید کرد: علاوه بر تکمیل خطوط شش و هفت، برای چهار خط جدید مترو نیز مطالعاتی در حال انجام است که پس از اتمام آن وارد فاز اجرا خواهیم شد.

وی بیان اینکه ایستگاه بوستان گفت‌وگو هجدهمین ایستگاهی است که در خط هفت مترو افتتاح شده است، گفت: این ایستگاه حدود ۳۷ متر عمق و بالغ بر ۱۰ هزار متر مربع زیر بنا دارد، در مجموع ۱۳۳ هزار متر مکعب خاک‌برداری و بالغ بر ۱۱ هزار متر مربع سنگ‌کاری داشته است.

درستی با تاکید بر این‌که ایستگاه بوستان گفت‌وگو سال‌ها به عنوان پشتیبان دستگاه TBM در شاخه شمالی و جنوبی در حال سرویس‌دهی بود، اظهار کرد: این ایستگاه به‌عنوان آخرین ایستگاه شاخه جنوبی و شمالی افتتاح می‌شود و در پایان سال ۱۴۰۱ نیز ایستگاه متروی فرودگاه امام خمینی (ره) به ایستگاه متروی شهر جدید پرند وصل خواهد شد.

کد خبر 562407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.