مرگ‌ومیر ناشی از کرونا ۱۷درصد کاهش یافته است

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که مرگ‌ومیر ناشی از کرونا ۱۷ درصد کاهش یافته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که آمار رسمی نشان می‌دهد تعداد موارد جدید مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در یک هفته گذشته ۱۷ درصد کاهش یافته است؛ در حالی که تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ افزایش یافته است و روند نزولی بیماری که از ماه ژانویه ۲۰۲۲ آغاز شده بود را معکوس کرده است.

آمار ارائه شده نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ در قاره اروپا تقریباً دو درصد افزایش پیدا کرده است، در حالی که این میزان در خاورمیانه، جنوب شرقی آسیا و قاره‌های آمریکا بیش از ۲۰ درصد بوده است. بیشترین افزایش موارد بیماری کووید -۱۹ در غرب اقیانوس آرام و قاره آفریقا مشاهده شده است که به ترتیب ۲۹ و ۱۲ درصد بوده است.

موارد بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میرهای ناشی از آن در بریتانیا کمی افزایش یافته است که زیرسویه BA.2 که مسری‌تر از امیکرون اصلی است، عامل اصلی آن شناخته شده است. یکی دیگر از دلایل افزایش کرونا، پایبند نبودن مردم به پروتکل‌های پیشگیری از کرونا بوده است، به طوری که تعداد زیادی از افراد ماسک را کنار گذاشته‌اند و در محیط‌های شلوغ حضور پیدا می‌کنند.

کد خبر 562358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.