ابراهیم مطلبی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان یک سازمان بحرانمدار است که رسالت آن نجات جان و مال انسانها است.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۱ هزار و ۷۷۲ مورد عملیات اطفای حریق و امداد و نجات در سطح شهر اصفهان انجام شده است، ادامه داد: از این میزان ۴۶۶۱ مورد مربوط به حریقهای اعزامی و ۷۱۱۱ مورد اعزام به حوادث بوده است.
مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه به دلیل افزایش قطعی برقی در تابستان سال جاری، تعداد حوادث حبس در آسانسورها ۱۰۷ درصد افزایش یافت، خاطرنشان کرد: روزانه بهطور میانگین ۱۱۵۰ مورد تماس با سامانه ۱۲۵ برقرار میشود که همکاران من در مرکز فرماندهی جوابگوی شهروندان هستند.
وی اضافه کرد: یکی از معضلات سازمان آتشنشانی، تماسهای بیمورد، غیرضرور و مزاحمتهای تلفنی است که ۸۷ درصد از تماسهای سامانه ۱۲۵ را شامل میشود و تنها ۱۳ درصد از تماسها منجر به عملیات میشود.
مطلبی با اشاره به میانگین زمان رسیدن اکیپهای عملیاتی سازمان آتشنشانی به محل وقوع حوادث، تصریح کرد: زمان استاندارد رسیدن آتشنشانان به محل وقوع حوادث بین سه تا پنج دقیقه است که میانگین زمان رسیدن به محل حادثه توسط این سازمان در اصفهان، سه دقیقه و ۵۴ ثانیه است و تلاش میکنیم با استفاده از نرمافزارها برای هوشمندسازی و روانسازی اعزامها، این زمان را حفظ کنیم و بهبود ببخشیم.
وی افزود: با توجه به اجرای ستاد خدمات سفر شهر اصفهان، مقرر شد نیروهای سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از بیستوششم اسفندماه امسال تا پانزدهم فروردینماه سال آینده در آمادهباش کامل باشند و در محلهای اسکان مسافران نوروزی حاضر شوند.
مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به اقدامات این سازمان برای اسکان مسافران نوروزی، خاطرنشان کرد: از جمله این اقدامات میتوان به بازدید از هتلها، مهمانپذیرها، مکانهای سرپوشیده و روباز مانند باغ فدک و ورزشگاهها و ارسال نامه به اداره آموزشوپرورش برای بازدید از مکانهای در نظر گرفته شده برای مسافران نوروزی اشاره کرد.
نظر شما