آتش‌نشانان اصفهان بیش از ۱۱ هزار عملیات امداد و نجات انجام دادند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۱ هزار و ۷۷۲ مورد عملیات اطفای حریق و امداد و نجات در سطح شهر اصفهان انجام شده است، گفت: از این میزان ۴۶۶۱ مورد مربوط به حریق‌های اعزامی و ۷۱۱۱ مورد اعزام به حوادث بوده است.

ابراهیم مطلبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان یک سازمان بحران‌مدار است که رسالت آن نجات جان و مال انسان‌ها است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۱ هزار و ۷۷۲ مورد عملیات اطفای حریق و امداد و نجات در سطح شهر اصفهان انجام شده است، ادامه داد: از این میزان ۴۶۶۱ مورد مربوط به حریق‌های اعزامی و ۷۱۱۱ مورد اعزام به حوادث بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه به دلیل افزایش قطعی برقی در تابستان سال جاری، تعداد حوادث حبس در آسانسورها ۱۰۷ درصد افزایش یافت، خاطرنشان کرد: روزانه به‌طور میانگین ۱۱۵۰ مورد تماس با سامانه ۱۲۵ برقرار می‌شود که همکاران من در مرکز فرماندهی جوابگوی شهروندان هستند.

وی اضافه کرد: یکی از معضلات سازمان آتش‌نشانی، تماس‌های بی‌مورد، غیرضرور و مزاحمت‌های تلفنی است که ۸۷ درصد از تماس‌های سامانه ۱۲۵ را شامل می‌شود و تنها ۱۳ درصد از تماس‌ها منجر به عملیات می‌شود.

مطلبی با اشاره به میانگین زمان رسیدن اکیپ‌های عملیاتی سازمان آتش‌نشانی به محل وقوع حوادث، تصریح کرد: زمان استاندارد رسیدن آتش‌نشانان به محل وقوع حوادث بین سه تا پنج دقیقه است که میانگین زمان رسیدن به محل حادثه توسط این سازمان در اصفهان، سه دقیقه و ۵۴ ثانیه است و تلاش می‌کنیم با استفاده از نرم‌افزارها برای هوشمندسازی و روان‌سازی اعزام‌ها، این زمان را حفظ کنیم و بهبود ببخشیم.

وی افزود: با توجه به اجرای ستاد خدمات سفر شهر اصفهان، مقرر شد نیروهای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از بیست‌وششم اسفندماه امسال تا پانزدهم فروردین‌ماه سال آینده در آماده‌باش کامل باشند و در محل‌های اسکان مسافران نوروزی حاضر شوند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به اقدامات این سازمان برای اسکان مسافران نوروزی، خاطرنشان کرد: از جمله این اقدامات می‌توان به بازدید از هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، مکان‌های سرپوشیده و روباز مانند باغ فدک و ورزشگاه‌ها و ارسال نامه به اداره آموزش‌وپرورش برای بازدید از مکان‌های در نظر گرفته شده برای مسافران نوروزی اشاره کرد.

کد خبر 561978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.