۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
ضرورت توجه به گردشگری در تهران

رئیس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید اصلاح و نگاه اقتصادی و صنعتی به این موضوع داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، برخی از اقدامات به ظاهر ساده و معمولی، موجب رونق گردشگری می‌شود و می‌تواند افراد زیادی را برای بازدید از مناطق گوناگون تشویق کند. به طور مثال شهرداری بروکسل، ساختمان قدیمی شورای شهر را که متروکه شده بود، با برگزاری نمایشگاه گل که اقدامی ساده بود، به محلی برای جذب توریست تبدیل کرد، همچنین توسعه گردشگری می‌تواند زمینه‌ساز درآمد پایدار برای شهر شود، در این راستا مدیریت شهری تهران نیز اقداماتی انجام داده است.

سیداحمد علوی در این خصوص اظهار کرد: رسیدن به اهداف تعیین شده و سیاست‌های شورای اسلامی شهر در حوزه گردشگری، تنها با تشکیل سازمان یا معاونت گردشگری در شهرداری تهران محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه بدون اصلاح دیدگاه خود درباره موضوع گردشگری، به موفقیت دست نمی‌یابیم، افزود: نگاه فراغتی به گردشگری باید اصلاح شود و نگاه اقتصادی و صنعتی به این موضوع داشته باشیم.

رئیس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تا وقتی نگاه ما به حوزه گردشگری اصلاح نشود، گاهی پروژه‌هایی مانند پانارومای باغ موزه دفاع مقدس را در شهر می‌سازیم، اما کارکرد آن در حد سرمایه‌گذاری که شده است نیست، گفت: نوع نگاه نادرست به حوزه گردشگری و کارکرد فضاهای ساخته شده، سبب شده تاکنون در فضاهایی مانند باغ کتاب تهران، کاسبی بر کار گردشگری و فرهنگ کتابخوانی پیشی بگیرد و عملاً کارکرد خود را از دست بدهد.

کد خبر 561393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.