تقویت گردشگری شهری راهی برای توسعه

مدیر منطقه هفت شهرداری اهواز با اشاره به نیاز منطقه به توجه بیشتر گفت: یکی از راه های توسعه پایدار شهری تقویت گردشگری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرامرز نجف پور امروز_ شنبه ۲۱ اسفندماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: منطقه ۷ یکی از مناطق قدیمی و کم برخوردار کلانشهر اهواز است و همواره نیازمند نگاه ویژه‌ای نسبت به آن است!.

وی افزود: در صورت همکاری و اهتمام سایر نهادها به این منطقه و جذب سرمایه گذار می‌توان نسبت به رفع محرومیت‌های موجود و معضلات بیش از پیش امیدوار بود.

مدیر منطقه هفت شهرداری اهواز تصریح کرد: پروژه‌هایی در راستای توسعه پایدار باید تعریف شود تا انگیزه‌ای برای ورود سرمایه گذار باشد و شاهد تحول وضعیت فعلی باشیم چرا که بخش خصوصی باعث آبادی شهرها خواهند شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه منطقه هفت به عنوان بام اهواز معرفی می‌شود، به لحاظ جغرافیایی از اهمیت خاصی برخوردار است، پروژه‌های مختلفی برای آن تعریف شده که با اجرای آنها این منطقه به سطح دیگر مناطق در اهواز خواهد رسید.

نجف پور با اشاره به طرح‌های معرفی توسعه گفت: این طرح‌ها نیازمند ورود سرمایه گذار است، موتور محرک توسعه احیای گردشگری در این منطقه است چرا که خدمت رسانی فقط خدمات دهی شهری نیست بلکه علاوه بر آن باید به توسعه گردشگری که مغفول مانده توجه ویژه‌ای داشت.

وی اضافه کرد: بافت قدیمی محله‌ی عامری، علی بن مهزیار، قبرستان لهستانی‌ها و ارامنه، تپه‌های آسیا آباد، پارک کوهساران منبع آب به لحاظ گردشگری ظرفیتی برای این منطقه به شمار می‌آید و می‌توان یک تور گردشگری راه اندازی کرد.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اهواز توضیح داد: احداث تپه تفرجگاهی و احداث مجموعه آبشار صخره‌ای با گذر عابر پیاده مدرن و مسیر دوچرخه سواری در انتهای کوی رمضان، احداث فضای ویژه اوقات فراغت در محوطه میوه و تر و بار که دارای وضعیت نامناسب به لحاظ نخاله‌ها بود و احداث گذر سلامت در ۶۸ متری کوی رمضان از جمله طرح‌های دیده شده است.

وی در خصوص جمع آوری نخاله‌های این منطقه بیان کرد: از ۶ ماه گذشته تا کنون بالغ بر سه هزار سرویس، نخاله‌ها را جمع آوری شده است، شرکت‌های آبفا و ملی حفاری معین منطقه ۷ برای جمع آوری نخاله شدند.

نجف پور گفت: رنگ آمیزی و حذف دیوار نوشته‌ها، ترمیم و تعویض جداول فرسوده، ساماندهی معابر و جمع آوری سد معبر، آسفالت و لکه گیری معابر، راه اندازی آبنمای میدان ولایت، اجرای فرش گل ۳۵ متری، تعمیر و بازسازی ایستگاه‌های اتوبوس و تأمین روشنایی معابر و پارک‌ها و نصب المان‌های نوروزی اقدامات انجام شده برای استقبال از نوروز است.

کد خبر 561326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.