رفتارهای ناهنجار چهارشنبه آخر سال نتیجه بی‌مبالاتی به‌بهانه سنت‌گرایی است

فرمانده انتظامی کاشان رفتارهای نابه‌هنجار شب چهارشنبه‌ آخر سال را از مصادیق اخلال در نظم و امنیت عمومی دانست و گفت: آسیب‌دیدگی‌های شب چهارشنبه آخر سال نتیجه بی‌مبالاتی به‌بهانه سنت‌گرایی است. شادی‌ها و هیجان‌های مغایر با اصول، زمینه‌ساز آزار دیگران است و فرهنگ عمومی جامعه را نیز خدشه‌دار می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ حسین بساطی امروز شنبه _بیست‌ویکم اسفندماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آسیب‌های جسمی و روحی شب چهارشنبه آخر سال، محصول شادی‌های دروغین آمیخته با غفلت است.

وی افزود: خرید وسایل پرخطر، استقبال از رفتارهای مخاطره‌آمیزی است که آرامش و آسایش بسیاری از هموطنان‌مان را به حراج می‌گذارد و این موارد جرم محسوب می‌شود. از خانواده‌ها می‌خواهیم با کنترل فرزندان خود از میزان این آسیب‌ها بکاهند و تا حد امکان در معابری که ترقه منفجر می‌کنند، حاضر نشوند.

فرمانده انتظامی کاشان با تاکید بر اینکه خرید وسایل پرخطر، آرامش و آسایش بسیاری از هموطنان را به حراج می‌گذارد، ادامه داد: صاحبان فروشگاه‌های مواد شیمیایی و رنگ‌فروشی‌ها از فروش هرگونه مواد آتش‌زا و مواد شیمیایی به کودکان و نوجوانان جداً خودداری کنند و والدین هم فرزندان خود را قبل از هر گونه حادثه‌ای، از خطرات آتش‌بازی و مواد محترقه آگاه سازند.

وی با بیان اینکه لازم است خانواده‌ها از نگه‌داری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش‌بازی دستی توسط فرزندان جلوگیری کنند و نظارت بر موضوع را جدی بگیرند، تصریح کرد: در شب چهارشنبه آخر سال، در کنار فرزندان خود باشید و برایشان محیطی صمیمی آماده کنید تا رغبتی به بیرون رفتن نداشته باشند.

سرهنگ بساطی درخصوص لزوم حفظ ایمنی خانواده‌ها گفت: جوانان و نوجوانان از پرتاب مواد آتش‌زا مانند فشفشه و موشک روی درخت‌ها، بام و بالکن منازل خودداری کنند؛ چراکه این موارد از عوامل عمده بروز آتش‌سوزی است و باید از نگه‌داری مواد محترقه و وسایل آتش بازی (حتی وسایل و مواد استاندارد) در نزدیکی وسایل حرارتی و برقی خودداری شود.

وی اضافه کرد: افراد از آتش زدن لاستیک، هیزم، کارتن خالی و امثال آن، چه در واحدهای مسکونی و چه در معابر، کوچه و خیابان یا سوزاندن وسایل یا مواد غیرمتعارف مانند کپسول گاز، لاستیک، آمپول و استفاده از مواد آتش‌زا نظیر بنزین، الکل، کاربیت و مانند آن جدا خودداری کنند.

به گفته وی ضروری است که با رعایت حقوق شهروندی از پرتاب نارنجک و مواد محترقه به ساختمان‌ها که موجب آسیب رساندن و بد منظر کردن آن‌ها و سیمای شهر می‌شود، خودداری کنند؛ زیرا قطع عضو، ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر است که در این موضوع می‌توان با احتیاط و پرهیز از رفتارهای پرخطر زندگی را برای خود و دیگران تلخ نکرد.

فرمانده انتظامی کاشان آسیب‌دیدگی‌های شب چهارشنبه آخر سال را نتیجه غفلت و بی‌مبالاتی به بهانه سنت‌گرایی دانست و افزود: شادی‌ها و هیجان‌های مغایر با اصول جوانمردی، زمینه‌ساز آزار دیگران است و نه تنها به نشاط اجتماعی منجر نمی‌شود، بلکه فرهنگ عمومی جامعه را نیز خدشه‌دار می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه باید مراقب رفتارهای خطرناک و ناهنجار بود، گفت: در هنگام برپایی آتش در خارج از ساختمان از دسترسی به کپسول اطفای حریق و جعبه کمک‌های اولیه اطمینان حاصل کنید.

کد خبر 561240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.