اختصاص ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احیای اماکن و بافت تاریخی

شهردار کاشان گفت: به‌منظور ساماندهی معابر بافت تاریخی و نجات برخی عناصر ارزشمند آن، سال آینده اعتباری بالغ بر ۷۵۰میلیارد ریال پیش‌بینی شده که حدود ۱۸ درصد بودجه عمرانی شهر را تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن بخشنده‌امنیه در نشست هیئت اجرایی مجمع شهرداران آسیایی که به میزبانی شهر دوشنبه تاجیکستان برگزار شد، گردشگری را یکی از مؤلفه‌های اساسی توسعه در دنیای امروز دانست و اظهار کرد: این عرصه علاوه بر مزیت‌های اقتصادی و تجاری، دارای ثمرات اجتماعی و زیست‌محیطی است؛ محملی که به واسطه آن می‌توان در کنار ایجاد و توسعه فرصت‌های شغلی، تعاملات فرهنگی را تقویت کرد و از آن به عنوان عاملی برای حفاظت از اقلیم و منابع طبیعی بهره برد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل تاریخی، فرهنگی و اجتماعی کاشان، افزود: تا قبل از شیوع کرونا، سالانه حدود یک‌ونیم میلیون نفر از کاشان و اطراف آن بازدید می‌کردند که بیشتر این آمار مربوط به تعطیلات نوروز و فصل گلاب‌گیری بوده است.

شهردار کاشان با بیان اینکه از زمان شیوع کرونا، گردشگری کاشان متحمل آسیب فراوان شده است، خاطرنشان کرد: این شهر با انتخاب صنایع خلاق و نرم فرهنگی مانند تئاتر و صنایع‌دستی علاوه بر تلاش برای معرفی خود از تریبون رسانه‌های ملی و فراملی، سعی کرد جایگاهش را به عنوان یک مقصد ایده‌آل گردشگری معرفی و تثبیت کند.

بخشنده‌امنیه با تأکید بر اینکه رونق صنعت گردشگری علاوه بر مولفه‌ها و ویژگی‌های ذاتی و زیرساخت‌ها و امکانات حیاتی، آموزش جامعه میزبان را می‌طلبد، تاکید کرد: این آموزش‌ها ضمن ایجاد فضای ذهنی مثبت در گردشگران موجب پایداری گردشگری و توسعه آن خواهد شد.

وی اضافه کرد: مدیریت شهری خطه سیلک در این دوره بر آن شده تا با استفاده از نظر متخصصان و کارشناسان، برنامه‌ای عملیاتی و کاربردی برای استفاده از این ظرفیت‌های ناب، به منظور شکوفایی صنعت توریسم کاشان تدوین و اجرا کند.

شهردار کاشان با یادآوری ضرورت تقویت دیپلماسی شهری و ارتباطات بین‌المللی به عنوان یکی از رویکردهای جدید مدیریت شهری کاشان، تصریح کرد: انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری یکی از این رویکردهای است؛ در این راستا قرارداد خواهرخواندگی با شهرهای نجف‌اشرف از کشور عراق، شینینگ از جمهوری خلق چین، و سارایوو از کشور بوسنی و هرزگوین منعقد شده است.

بخشنده‌امنیه گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار و همه‌جانبه ناگزیر به ارتقای بیش از پیش گردشگری به عنوان یک صنعت پاک و مولد هستیم؛ بنابراین باید از تمام ظرفیت‌ها برای اعتلای این صنعت مهم در جامعه استفاده کنیم تا جامعه‌ای پیشرو، سالم و توسعه یافته داشته باشیم.

کد خبر 561197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.