حیات انسان وابسته به حیات محیط زیست است

فرماندار شهرستان لنجان گفت: مشارکت شهروندان در درختکاری و توجه به این مسئولیت اجتماعی سبب می‌شود شهری شاداب با شهروندان سالم داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا محمدی‌فشارکی در آیین درختکاری «عشق ماندگار» حرکت شهرداری زرین‌شهر را اقدامی ماندگار و ارزشمند دانست و اظهار کرد: در شعائر اسلامی، درخت به عنوان مظهری از آفرینش و خلقت بوده است و با اجرای طرح‌هایی مانند «عشق ماندگار» علاوه بر نظاره کردن یکی از زیباترین و پرثمرترین نعمت‌های بیکران خداوند فرصتی برای ارج نهادن به منابع طبیعی، فضای سبز شهری و افزایش سرانه میراث طبیعی در شهرستان لنجان فراهم می‌شود.

وی افزود: در فرهنگ ایرانیان درخت نمادی معنایی است که دارای اهمیت و منزلت فراوانی است و با کاشت نهال علاوه بر افزودن پوشش گیاهی، با تکیه بر فلسفه معنایی درخت و ارزش آن در زندگی انسان‌ها می‌توان حس مسئولیت شهروندان را در راستای حفاظت از محیط زیست تقویت کرد.

وی با بیان این‌که همه در حفظ و حراست از محیط زیست و درختان مسئول هستیم، تاکید کرد: توسعه پایدار شهرهای ایران در گروی حفاظت از محیط زیست و فضای سبز شهری بوده و از سوی دیگر یکی از معیارهای ارزیابی کیفیت محیط هر شهر نیز وجود فضای سبز عمومی است.

فرماندار شهرستان لنجان پرداختن به طبیعت در کنار حفاظت از میراث باقی‌مانده از گذشتگان را امری ضروری دانست و تصریح کرد: استفاده از مشارکت شهروندان در حفظ و توسعه پایدار محیط زیست و منابع طبیعی به‌عنوان یک نیاز و ضرورت مطرح است و با توجه به این‌که مدیریت شهری در حوزه‌های مختلف همچون توسعه فضای سبز شهری، مدیریت منابع شهر و عناصر زیست محیطی شهری فعال است با حساس سازی شهروندان می‌تواند هویت باغشهری را به شهرهای ایران باز گردانند.

وی با بیان این‌که حیات انسان وابسته به محیط زیست است، اضافه کرد: مشارکت شهروندان در درختکاری و توجه به این مسئولیت اجتماعی سبب می‌شود نه تنها شهری شاداب با شهروندانی سالم داشته باشیم بلکه آینده را برای داشتن هوای پاک در شهرستان لنجان که میزبان صنایع بزرگ و مادر کشور است را روشن‌تر کنیم؛ از این‌رو باید در کاشت و حفظ درختان در شهرها و روستاهای این شهرستان کوشا باشیم.

محمدی با بیان این‌که نگرش‌های محیط زیستی که در دوران کودکی شکل می‌گیرد تغییرناپذیر هستند، اظهار کرد: قطعاً برگزاری پویش‌های مختلف و برنامه‌هایی چون عشق ماندگار استفاده از ظرفیت نسل جدید و افراد علاقه‌مند به مشارکت، حفظ فضاهای سبز شهری را هموارتر خواهد کرد و می‌توان نسلی را تربیت کرد که برای حقوق دیگران از جمله منابع طبیعی ارزش قائل هستند.

وی با اشاره به فعالیت شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی، خاطرنشان کرد: شورای حقوق حفظ بیت‌المال در مسیری حرکت می‌کند که هرکس به این سرمایه دست‌درازی کرد با آن برخورد شود و شورای حفظ اراضی کشاورزی نیز امانت‌دار حفاظت از این سرمایه ارزشمند و رساندن آن به دست آیندگان است؛ از این‌رو این مهم در شهرستان لنجان نیز مورد توجه قرار گرفته است.

کد خبر 560270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.