ضرورت توسعه امامزادگان دو خاتون (س)

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: باید نسبت به توسعه امامزادگان دو خاتون (س) اقدام کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا جیلان امروز _یکشنبه، پانزدهم اسفندماه_ در جلسه طرح توسعه و ساماندهی میدان امامزادگان دو خاتون (س) اظهار کرد: این امامزادگان از لحاظ مذهبی و تاریخی باید حفظ شوند، در عین حال باید نسبت به توسعه آن اقدام کرد.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، ادامه داد: این اداره آمادگی دارد تا در راستای اجرای این پروژه، با سایر دستگاه‌های متولی همکاری لازم را داشته باشد.

جیلان تصریح کرد: جلوگیری از تردد خودروها با هدف پرهیز از آسیب رساندن به بناهای تاریخی این بخش از شهر و ایجاد فضای بیشتر برای پیاده‌روی و همگون با بافت تاریخی برای شهروندان، از مهم‌ترین دستاوردهای اجرای طرح کف‌سازی و محوطه‌سازی میدان امام‌زادگان حلیمه و حکیمه خاتونِ شهرکرد به‌شمار می‌رود.

در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان نیز اظهار کرد: پیگیری‌های لازم برای توسعه محوطه امامزادگان دو خاتون (س) شهرکرد انجام شده است، اما تا زمانی که طرح بازآفرینی شهری نهایی نشود فعالیت عمرانی آغاز نخواهد شد.

وی گفت: در این طرح محیط اطراف امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون (س) مذهبی خواهد شد و در این خصوص برنامه‌های خوبی را در نظر داریم.

کد خبر 559727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.