محوطه‌سازی میدان امام‌زادگان از طرح‌های مهم بازآفرینی شهری است

شهردار شهرکرد گفت: چشم‌انداز تعریف شده برای میدان امام‌زادگان دو خاتون(س) باید هم‌تراز با مکان‌های زیارتی باشد.

به گزارش ایمنا، محمدتقی جاپلقی امروز _ یکشنبه پانزدهم اسفندماه _ در جلسه طرح توسعه و ساماندهی میدان امام‌زادگان دو خاتون (س) اظهار کرد: طبق گفته کارشناسان راه و شهرسازی طرح مطالعاتی این پروژه به اتمام رسیده است و اقدامات جهت طراحی باید در اسرع وقت انجام شود.

وی افزود: سطح کار در میدان امام‌زادگان قابل قبول نیست و چشم‌انداز تعریف شده برای میدان امامزادگان دو خاتون (س) باید هم‌تراز با مکان‌های زیارتی باشد و یک فضای معنوی در قلب شهر ایجاد کند.

شهردار شهرکرد خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های متولی باید در میدان کار حاضر شوند تا یک پروژه شاخص در شهر به بهره‌برداری برسد.

جاپلقی با بیان اینکه طرح محوطه‌سازی میدان امام‌زادگان حلیمه و حکیمه خاتون (س) از طرح‌های مهم بازآفرینی شهری به شمار می‌رود، گفت: این طرح به منظور حفاظت از بنای تاریخی مسجد اتابکان با ۸۳۰ سال قدمت به‌عنوان قدیمی‌‎ترین مسجد استان اجرایی می‌شود.

به گزارش ایمنا، این جلسه با حضور شهردار شهرکرد و جمعی از مدیران و معاونان شهرداری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه، سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و کارشناسان راه و شهرسازی برگزار شد.

کد خبر 559725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.