درآمدزایی دانمارکی‌ها با جمع‌آوری زباله

انجمن‌های شهرداری «راندرس» دانمارک برای چهارمین سال متوالی، این فرصت را خواهند داشت که طبیعت شهر را با هدف کسب درآمد تمیز کنند. شهروندان می‌توانند برای شرکت در جمع آوری زباله‌های طبیعت ثبت‌نام کنند و بین ۲۵۰۰کرون (۳۳۶یورو) تا ۳۰۰۰کرون (۴۰۳یورو) کسب درآمد کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هنگام ثبت‌نام برای شرکت در جمع آوری زباله‌های طبیعت، شرکت‌کنندگان می‌توانند یکی از پانزده مسیر مشخص شده توسط شهرداری را انتخاب کنند. توجه به این نکته مهم است که هزینه دریافتی به طول و سختی مسیری که انتخاب می‌کنند، بستگی دارد. پس از ثبت درخواست، افراد عضو انجمن‌ها تجهیزات مورد نیاز خود (مانند دستکش، کیسه زباله و جلیقه) را دریافت خواهند کرد.

شهرداری در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که تاکنون ۲۵۷ نفر داوطلب شدند تا قوطی‌ها، کاغذها و ته‌سیگارها را از مسیرهای طبیعی، جنگل‌ها و گودال‌های رندرز خارج کنند.

درآمدزایی دانمارکی‌ها با جمع‌آوری زباله

«نیک زیمرمن» رئیس کمیته محیط‌زیست و فناوری شهرداری، در رابطه با این برنامه گفت: «این اتفاق مثبتی است که بسیاری از اعضای فعال انجمن‌ها، مسئولیت می‌پذیرند و برای طبیعت تفاوت ایجاد می‌کنند. در سال‌های اخیر علاقه به مشارکت در بین اعضا زیاد بوده است. البته امیدوارم اعضای تمام کانون‌ها بار دیگر آماده تلاش برای طبیعت و جامعه باشند.»

رئیس کمیته بهداشت، ورزش و فرهنگ، لوئیز هوگ، نیز با اشاره به اینکه جمع‌آوری زباله نه تنها شهر را تمیزتر می‌کند، بلکه ساکنان را تشویق می‌کند تا از زباله‌ریزی در آینده خودداری کنند، گفت: «بازخورد سال‌های گذشته نشان می‌دهد که افراد با پر کردن کیسه‌های زباله، آگاهی بیشتری نسبت به زباله و طبیعت پیدا می‌کنند. هر چه مردم بیشتر از اثرات مضر زباله بر طبیعت آگاه شوند، شهر پاک‌تر و سرسبزتر می‌شود.»

امسال جمع‌آوری زباله‌های طبیعت بین ماه‌های می تا اکتبر انجام می‌شود.

کد خبر 559276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.