تکمیل پروژه مرکز همایش‌ها تا پایان خرداد ۱۴۰۱

شهردار اصفهان گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان خرداد ۱۴۰۱ فعالیت‌های عمرانی پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده صبح امروز _ چهارشنبه، یازدهم اسفندماه_ در حاشیه جلسه بررسی مشکلات و برنامه‌ریزی پروژه‌های شاخص عمرانی اصفهان، اظهار کرد: در این جلسه روند پیشرفت پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان مورد بررسی قرار گرفت و بر بهره‌برداری سریع‌تر این ابر پروژه تاکید شد.

وی با بیان این‌که امروز در جلسه بررسی مشکلات و برنامه‌ریزی پروژه‌های شاخص عمرانی اصفهان نواقص و کاستی‌های موجود در روند پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی بررسی شد و راهکارهای مناسب با نظرات کارشناسان متخصص پیش‌بینی شد، افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان خرداد ۱۴۰۱ فعالیت‌های عمرانی پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

شهردار اصفهان با بیان این که یک عزم جدی در بدنه مدیریت شهری برای بهره‌برداری از پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان وجود دارد، اظهار امیدواری کرد: مشکلات و نواقص پروژه باید هر چه سریع‌تر رفع شود تا این پروژه طبق زمان‌بندی انجام شده، تا پایان خرداد ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد.

وی با تاکید بر این که در حال حاضر مشکل اساسی و خاصی در پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان وجود ندارد و عمدتاً مهمترین دغدغه مدیریت شهری، تکمیل ریزپروژه‌های داخل این ابرپروژه است که باید به نحوه صحیح از پیمانکار تحویل گرفته شود، گفت: این پروژه عظیم دارای ریزپروژه‌های متعددی است که باید موقع تحویل نقصان و اشکالی نداشته باشد.

قاسم‌زاده در خصوص تأخیر در پرداخت مطالبات پیمانکاران، اظهار کرد: راه‌حل کلیدی برای رفع این مشکل پیشنهاد شده است.

وی گفت: طی توافق و رایزنی انجام شده با بانک‌های مختلف استان، یک خط اعتباری از سوی یک بانک برای هر پروژه عظیم و شاخص شهری تعیین می‌شود و سپس مباحث مالی پیمانکار پروژه با بانک خواهد بود و سپس شهرداری اصفهان از این بعد با بانک طرف خواهد شد.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: گاهی تأخیر در پرداخت مطالبات پیمانکاران به دلیل مسائل اداری و دریافت تسهیلات از بانک‌ها است که این موضوع نیز یک امر عادی است، اما تأخیر به دلیل تصمیمات مدیریتی قابل قبول نیست.

مطالبات پیمانکاران پرداخت شده است

محسن رنجبر، معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان در این جلسه اظهار کرد: بخشی از تأخیر در پرداخت‌ها به پیمانکاران پروژه‌ها، خاصه پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی و بالتبع تأخیر در تکمیل پروژه‌ها به دلیل تغییرات مدیریتی جدید در بدنه شهرداری بوده است که این امر برخی از پیمانکاران را دچار یک سردرگمی کرده بود؛ البته امروز این مشکل به صورت کامل مرتفع شده است.

وی در خصوص کاربری اراضی مرکز همایش‌های بین‌المللی، گفت: ۷۲ هکتار اراضی مرکز همایش‌های بین‌المللی پیش از این در زمان آغاز به کار از هیئت وزیران جمهوری اسلامی ایران مجوز کاربری توریستی - تجاری دریافت کرده است و هیچ جای نگرانی نیست.

تدوین طرح جامع برای مرکز همایش‌های بین‌المللی

در ادامه نشست‌، سعید ابراهیمی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان اظهار کرد: برای این که وارد فضای اجرایی بهره‌برداری از مرکز همایش‌های بین‌المللی شویم، به یک مشاوره عالی در این زمینه نیاز داریم تا طرحی برای بیان اولویت‌های مقدم و موخر قسمت‌های مختلف این ابرپروژه ارائه دهد.

وی با تاکید بر این که باید در اسرع وقت بخشی از ابرپروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان به بهره‌برداری برسد، خاطرنشان کرد: قرار است سال آینده ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل بخش‌های مختلف این پروژه اختصاص یابد که این امر اهمیت یک طرح جامع از سوی مشاور عالی را دوچندان می‌کند.

ضرورت انتخاب یک مشاور عالی فنی برای پروژه مرکز همایش‌ها

رضا اخوان، مدیر بهره‌برداری مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: پروژه مرکز همایش‌ها ۱۱ ساله شد؛ شرایط این ابر پروژه ایجاب می‌کند که در کنار معاونت عمرانی شهرداری دیگر معاونت‌های شهرداری نیز قرار گیرند تا روند پیشرفت بهتر و سریع‌تری داشته باشد.

وی با ارائه پیشنهاداتی در زمینه تسریع در روند زمان بهره‌برداری مرکز همایش‌ها، گفت: این ابرپروژه به دلیل حجم و گستردگی در درجه نخست نیازمند انتخاب یک مشاور عالی فنی برای برنامه‌ریزی بخش‌های مختلف، دوم تدوین یک طرح جامع راهبردی از سوی معاونت‌های شهرداری اصفهان و سوم آغاز مدیریت هوشمند و تجهیز مرکز در واقع BMS پروژه است.

مدیر بهره‌برداری مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان افزود: لزوم توجه به پدافند عامل و غیرعامل پروژه و مباحث امنیتی با توجه به حساسیت جلسات برگزاری در سال‌های آتی، توجه به مسائل ایمنی ساختمان، تعیین تکلیف وضعیت انشعابات مختلف و تصفیه‌خانه فاضلاب مرکز همایش‌ها و همچنین مستندنگاری مبتنی بر تجربه‌نگاری فنی و عمرانی پروژه از دیگر اقداماتی است که باید مدنظر قرار گیرد.

کد خبر 558961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.