۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸
شهردار خرمشهر عزل شد

با رای اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر عبدالامیر کمایی شهردار خرمشهر عزل شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در نشست امروز شورای اسلامی شهر خرمشهر، "عبدالامیر کمایی" به دلیل عدم سکونت در شهر با پنج رأی عزل و "عزیز ساعدی" به عنوان سرپرست شهرداری خرمشهر منصوب شد.

عبدالنبی پور خلف، رئیس شورای اسلامی خرمشهر در این نشست، اظهار کرد: ابتدایی‌ترین امر موضوع سکونت شهردار در شهر است که طبق آئین‌نامه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ هیئت وزیران، شهردار باید ظرف مدت یک ماه نسبت به سکونت به همراه خانواده اقدام کند، اما با وجود گذشت چند ماه و وجود ابهام در خصوص سکونت شهردار و خانواده، این مسئول عزل شد.

وی افزود: شهردار خرمشهر بدون اجازه شورا از شهر خارج می‌شود و دو فرزند ذکور دارد که یکی از آنها در اهواز در حال تحصیل است و مشکلات شخصی او نباید باعث سکونت نداشتن خانواده او در شهر محل خدمت باشد و در حال حاضر عدم سکونت شهردار در خرمشهر محرز و قانونی است.

رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر در خصوص به‌کارگیری مشاوران غیر بومی در خرمشهر، گفت: به‌کارگیری مشاور غیر بومی در زمانی قابل قبول است که مشاوران بومی کارآمد نباشند و جای سوال است آیا مشاوران غیر بومی منجر به جذب سرمایه‌گذاران قدر شده‌اند؟

مجید حیدری، عضو شورای اسلامی شهر خرمشهر در مخالفت با عزل شهردار بود در این جلسه گفت: این جلسه شبیه کودتا است، زیرا باید به شهردار اجازه دفاع داده شود، آن هم شهرداری که حقوق شش ماه معوق را در زمانی که خدمات شهری رونق گرفته، تسویه کرده است.

وی این جلسه را به کودتا تشبیه کرد و ادامه داد: آیا برگزاری جلسه با عنوان عزل یا عزل نشدن شهرداری که سبب رونق خدمات شهری شده است، در روزهای پایانی سال با توجه به ورود چند گروه عمرانی در شهر مهم است؟

‌عضو شورا اسلامی شهر خرمشهر در رابطه با سکونت شهردار این شهر، گفت: فرزند بزرگ پیش پدر است و نباید از این موضوع استفاده کرد.

کد خبر 558727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.