ثبات مدیریت، لازمه توسعه شهری است

شهردار اهواز گفت: ثبات مدیریت لازمه توسعه شهری است، اما اگر کسی در طرح خانه‌تکانی شهر همکاری نداشته باشد در مدیریت شهر جایگاهی نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا امینی امروز دوشنبه _نهم اسفندماه_ در همایش خانه‌تکانی شهری، اظهار کرد: امسال تصمیم گرفتیم به جای روز خانه‌تکانی، دهه خانه‌تکانی تعریف شود و این امر باید شروعی برای نظافت و توسعه شهری باشد.

وی افزود: اهواز با توجه به ظرفیت‌ها و ویژگی‌هایی که دارد، باید به جایگاه واقعی خود برسد.

شهردار اهواز تاکید کرد: شهرداری به تنهایی نمی‌تواند معضلات شهر را رفع کند، لذا می‌طلبد مدیران، دلسوزان، هنرمندان، اصحاب رسانه و نیروی انتظامی و دستگاه‌های اجرایی به کمک شهرداری بیایند؛ در این راستا ابتدا پیرایش اساسی شهر صورت گیرد و آنچه به عنوان نازیبایی تعریف شده است به طور کلی امحا و بخش‌های موجود تقویت و اضافه شود.

وی اضافه کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر اهواز بسیج شده‌اند تا نوروز متفاوتی را برای شهروندان و گردشگران رقم بزنند که در این راستا دست نیاز به سمت مردم، مدیران و مسئولان شهر دراز می‌کنیم؛ همه باید در تحقق این طرح شریک باشیم، زیرا شهر متعلق به شخص خاصی نیست.

امینی با بیان اینکه تقویت زیرساخت‌ها و مدیریت شهری لازمه تحقق اهداف است، تاکید کرد: باید خروجی اقدامات انجام شده ارتقای کیفیت شهر باشد، در صورت تحقق برنامه‌ها نزد مردم نمره قبولی خواهیم داشت، تا کنون در توسعه شهر اهواز اقدامات زیادی انجام شده است، اما کافی نیست.

وی گفت: ثبات مدیریتی و ماندگاری در جایگاه، یکی از عناصر موفقیت‌های شهر است، اما اگر تغییری صورت می‌گیرد، برای پیشرفت شهر است.

شهردار اهواز با بیان این‌که همکاری شرط موفقیت در فاز اول خانه‌تکانی شهر است، افزود: اگر کسی با طرح خانه‌تکانی شهری همکاری لازم را نداشته باشد، در حلقه مدیریت جایی نخواهد داشت و این یک هشدار جدی به همه مدیران وابسته به شهرداری و ستادی است.

وی از تغییر رویه پرداخت دستمزد کارکنان شهرداری خبر داد و گفت: در حال حاضر ابتدا حقوق کارگر پرداخت می‌شود و پس از آن کارمندان و مدیران حقوقشان را دریافت می‌کنند، زیرا پایه‌های قوی مدیریت شهری کارگران هستند و باید شرایطی را ایجاد کنیم که همه احساس کنند نقش مؤثری دارند.

امینی خط قرمز مدیریت شهری را فساد برشمرد و تصریح کرد: اگر در جایی احساس شود که به حقوق شهروندان خدشه‌ای وارد شده است، با افراد خاطی قطعاً برخورد جدی می‌شود و رفتار آنها بی‌پاسخ نمی‌ماند، افراد خاطی این را بدانند که واسطه‌ها مانعی برای پیگیری قانونی تخلفات نخواهند بود.

کد خبر 558660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.