حراج نسخه NFT نقاشی‌های آبرنگ نلسون ماندلا

پنج تابلوی نقاشی آبرنگ که نلسون ماندلا از دوران زندگی در زندان جزیره روبن کشیده بود، ماه آینده میلادی در حراجی بونامز به فروش گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نلسون ماندلا رهبر و قهرمان مبارزه با آپارتاید بود و ۱۸ سال از حکم ۲۷ سال حبس خود را در زندان جزیره روبن گذرانده بود. او پس از آزادشدن بخش‌هایی از تضاد و تقابل میان زندان و رهایی را در پنج تابلو آبرنگ به تصویر کشید که قرار است نسخه NFT آن‌ها در حراجی بونامز در قالب مجموعه «جزیره روبن من» به خریداران عرضه شود.

ضمن اینکه نسخه دیجیتال نامه موسوم به «انگیزش» ماندلا نیز با امضای خود او در این حراجی فروخته شود. هر پنج تابلوی نقاشی امضای رهبر فقید آفریقا را دارند.

حراج نسخه NFT نقاشی‌های آبرنگ نلسون ماندلا

نلسون ماندلا در سال ۱۹۹۹ به مقام ریاست‌جمهوری آفریقای جنوبی رسید و سه سال بعد در سال ۲۰۰۲ قلم در دست گرفت تا روزهای زندانی بودن در جزیره روبن را نقاشی کند. مدیران بونامز برای مجموعه پنج نقاشی و یک نامه ماندلا رقم ۳۴۹۵ دلار در نظر گرفته‌اند و نسخه تکی هر اثر هم ۶۹۹ دلار قیمت خورده است، ضمن اینکه فقط ۱۰ هزار نسخه دیجیتال هر اثر فروخته شده است و درآمد آن برای نگهداری باغ محل تدفین ماندلا هزینه می‌شود.

ماندلا در بخشی از نامه «انگیزش» خود چنین نوشته است: «این درست که جزیره روبن زمانی مأمن تاریکی بود، اما بیرون از دل تاریکی یک روشنایی شگفت‌انگیز وجود دارد؛ نوری چنان قدرتمند که نمی‌توان آن را در پس دیوارهای زندان پنهان کرد، پشت میله‌ها به بندش کشید یا آن را با دریای پیرامون جدا کرد. اگر ما برای رویارو شدن با چالش‌های زندگی آماده باشیم خیالی‌ترین رویاها هم دست‌یافتنی به نظر می‌رسند.»

حراج مجموعه «جزیره روبن من» نلسون ماندلا، رهبر فقید آفریقای جنوبی و قهرمان مبارزه با نژادپرستی و آپارتاید روز نهم مارس در بونامز (پلتفرم نیفتی گیت‌وی) برگزار می‌شود و شش ساعت در فضای مجازی ادامه پیدا می‌کند.

کد خبر 558060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.