همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی با هلال‌احمر در ثبت اقدامات بشردوستانه

رئیس جمعیت هلال احمر در دیدار با رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران بر لزوم ثبت و نگهداری اسناد اقدامات بشردوستانه هلال احمر در یکصد سال گذشته تاکید کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از جمعیت هلال‌احمر، پیرحسین کولیوند با حضور در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با رئیس این سازمان دیدار کرد و مقرر شد با تهیه تفاهمنامه‌ای دوجانبه، اسناد یک قرن اقدامات بشردوستانه هلال‌احمر تنظیم و توصیف و در آرشیوهای مربوطه نگه‌داری شود.

وی در این دیدار گفت: جمعیت هلال احمر در سال ۱۳۰۱ به پیشنهاد و پیگیری دکتر امیراعلم و تحت عنوان جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران تأسیس و عضو فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های ملی شد. سال آینده یکصدمین سالگرد تأسیس این نهاد مردمی در کشور است و ثبت و ضبط تاریخ‌شفاهی آن و همچنین تنظیم و توصیف اسناد اقدامات بشردوستانه به خصوص در سال‌های اشغال ایران در دهه ۲۰ شمسی، روزهای انقلاب اسلامی ایران و شهدای امدادگر در هشت سال دفاع مقدس برای انتقال تجربیات گذشته به تصمیم‌گیران در سال‌های آتی ضروری است.

همچنین علیرضا مختارپور، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از همکاری با جمعیت هلال‌احمر استقبال کرد و گفت: اسناد یکصد سال فعالیت داوطلبانه در ایران می‌تواند در بسیاری از پژوهش‌ها به خصوص در موضوعات میان‌رشته‌ای تاریخ، علوم‌سیاسی، مردم‌شناسی و جامعه‌شناسی راهگشای محققان باشد.

در پایان این دیدار رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با پوشیدن لباس هلال‌احمر به عضویت داوطلب این جمعیت درآمد.

کد خبر 557681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.