شناسایی و رفع خطر درختان خطرآفرین اصفهان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: برای رفع خطر درختانی که بر اثر خشکسالی، ناتوانی در تغذیه و آبیاری نامناسب به دلیل خشکی زاینده‌رود، دچار بیماری شده‌اند و در معرض حملات آفات، قارچ‌ها و باکتری‌ها قرار گرفته‌اند، اقدامات لازم در اسرع‌ وقت انجام می‌شود.

مجید عرفان‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به این‌که امکان دارد تعدادی از درختان بر اثر خشکسالی و ناتوانی در تغذیه مناسب و آبیاری نامناسب به دلیل خشکی زاینده‌رود، دچار بیماری شده باشد و در معرض حملات آفات، قارچ‌ها و باکتری‌ها قرار گیرند، طبق برنامه روزانه، تیم‌های گیاه‌پزشکی و خاک‌شناسی سازمان پارک‌ها و فضای سبز با بررسی این درختان در سطح مناطق پانزده‌گانه، موارد خطرآفرین را شناسایی و علامت‌گذاری می‌کنند و برای رفع خطر آنها در اسرع وقت اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در شهر اصفهان علاوه بر بحران آب با بحران خاک نیز روبه‌رو هستیم، افزود: در گذشته بخش عمده خاک فضای سبز در قالب اجرای پروژه‌ها در شهر، مناسب نبوده است و توسعه ریشه‌ای نامناسب درختان را در پی داشته است و به همین دلیل در معرض باد امکان سقوط و ریشه‌کن شدن آنها وجود دارد، لذا نسبت به شناسایی این درختان اقدام شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: شهروندان اطمینان خاطر داشته باشند که درختان خطرآفرین شهر به صورت مستمر توسط کارشناسان این سازمان رصد می‌شود تا از بروز خطرات احتمالی جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان بیش از شهروندان در خصوص قطع نشدن درختان پافشاری می‌کند، اما در خصوص درختان خطرآفرین راهی جز قطع آنها وجود ندارد.

عرفان‌منش با بیان اینکه درختان خطرآفرین با پلاکارد مشخص شده است، گفت: از شهروندان درخواست داریم از پارک‌کردن خودرو زیر این درختان و به‌ویژه درختان کهنسال شهر خودداری کنند.

کد خبر 557529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.