امکانات رایگان و نیم‌بهای فرهنگی و تفریحی شهرداری در اختیار بازنشستگان

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان گفت: ظرفیت‌های فرهنگی و تفریحی منطقه به صورت نیم‌بها یا رایگان در اختیار بازنشستگان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن محمدحسینی امروز _سه‌شنبه، سوم اسفندماه_ در آئین افتتاح کانون کارگران بازنشسته استان، اظهار کرد: حضور در جمع دوستانه بازنشستگان انرژی‌بخش و کلاس آموزشی است که به ما ثابت می‌کند می‌توانیم هر کاری را انجام دهیم؛ آماده‌سازی و بهره‌برداری از کانون کارگران بازنشسته استان نماد همین شعار است که به ما و نسل جوان نشان می‌دهد به برکت خون شهدا و نظام اسلامی، امروز هر کاری شدنی است.

وی "ما می‌توانیم" را یک شعار عملی دانست و افزود: شما بازنشستگان این فعل را صرف کردید در حالی که اگر ساخت و راه‌اندازی این مجموعه در اختیار یک نهاد دولتی بود، امکان اجرای چنین پروژه‌ای وجود نداشت، شهرداری نیز یکی از سازمان‌های دولتی است و به این نتیجه رسیدیم که می‌توانیم از ظرفیت‌های بسیار بالای مردم در کمک به پیشبرد اهداف این نهاد بهره ببریم.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان راه‌اندازی ساختمان کانون بازنشستگان استان اصفهان را اقدامی قابل تقدیر و توجه خواند و تصریح کرد: وظیفه ما تسهیل انجام چنین اقداماتی است، محلی که به عنوان کانون بازنشستگان استان انتخاب شده است هیچ مزاحمتی از نظر پارک و تردد برای اهالی و مراجعان ایجاد نمی‌کند، همچنین اجرای چنین طرحی با کمترین هزینه، اقدامی قابل تقدیر است، زیرا اگر قرار بود سیستم دولتی این کار را انجام دهد، بی‌شک هزینه‌ها و زمان اجرای آن، چند برابر می‌شد.

وی مشارکت مردم را برای پیشبرد بسیاری از طرح‌ها ضروری دانست و گفت: در شهرداری نیز به این نتیجه رسیده‌ایم که مشارکت مردم مشکلات را برطرف می‌کند و کارها را به نتیجه می‌رساند، در کشورهای دیگر افراد بازنشسته جذب اتاق‌های فکر سازمان‌های دیگر می‌شوند، اما در کشور ما کمتر از این ظرفیت استفاده می‌شود.

محمدحسینی با بیان اینکه بازنشستگان با کوله‌باری از تجربه و تخصص بازنشست می‌شوند، ادامه داد: در شهرداری اصفهان و جای جای استان، بازنشستگان می‌توانند نقش مؤثری در راهنمایی و مشاوره به مدیران داشته باشند زیرا ممکن است مسئولان راهی بروند و از جیب مردم هزینه کنند و چند سال بعد مشخص شود که طرح اجرا شده، بازدهی چندانی ندارد؛ با مشورت می‌توان راه‌ها را کوتاه‌تر و طرح‌ها را مؤثرتر کرد.

وی درباره درخواست بازنشستگان برای تغییر کاربری این ساختمان از مسکونی به اداری نیز گفت: وظیفه شهرداری این است که در این زمینه همکاری لازم را با کانون داشته باشد، این ساختمان کاربری مسکونی دارد و تغییر کاربری آن به اداری، ارزش افزوده ایجاد می‌کند که شهرداری در این کار مشارکت خواهد کرد. همچنین در نشست‌هایی که با اعضای کانون داشته‌ایم، پیشنهاد شهرداری منطقه این بود که از امکانات رفاهی و تفریحی در اختیار شهرداری مانند مراکز ورزشی و رفاهی در محدوده منطقه ۱۱ برای بازنشستگان و خانواده‌های آنها نیز استفاده شود.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان ظرفیت‌های فرهنگی و تفریحی منطقه را به شکل نیم‌بها یا رایگان در اختیار بازنشستگان دانست و افزود: کمک به کانون کمک به جامعه است؛ چرا که بزرگترین چالش کنونی ما، بالا رفتن سن و افزایش شمار افراد میانسال و سالمند است، شهرداری نیز موظف است مواردی از مناسب‌سازی در پارک‌ها، محله‌ها و دیگر نقاط شهر را پیگیری و اجرا کند.

وی با اشاره به استقبال شهرداری از طرح‌های پیشنهادی در زمینه مناسب‌سازی فضاهای شهری، گفت: مسائل رفاهی در اولویت نخست مدیران شهری است که تحت عنوان اتاق فکر از آن استفاده می‌کنیم، بازنشستگان نیز وقت خود را به رایگان در اختیار ما قرار می‌دهند و گاهی برای آزادسازی محل نیز از نظرات آنها استفاده می‌کنیم.

محمدحسینی نظرات همه بازنشستگان را قابل استفاده دانست و افزود: این مشارکت می‌تواند برای نسل جوان که روحیه امید در بین آنها کمرنگ شده است، الگویی برای تلاش و عمل باشد.

وی از اختصاص یک رابط ویژه برای بازنشستگان در شهرداری منطقه ۱۱ خبر داد و اظهار کرد: برای رفع مشکلات اعضای کانون در زمینه پروانه ساختمانی یا هر یک از دیگر خدمات شهرداری، یک رابط ویژه در نظر گرفته شده است تا ناآگاهی افراد از قوانین و وظایف شهرداری، آنها را گرفتار دلالان و سودجویان نکند.

کد خبر 557266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.