آغاز کاشت ۱۸ میلیون بوته گل فصلی/ مشهد حال و هوای بهاری گرفت

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از کاشت بیش از ۱۸ میلیون بوته گل فصلی رنگارنگ در نقاط مختلف این کلان‌شهر، در آستانه نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی نجفی در حاشیه بازدید از عملیات کاشت گل‌های فصلی در سطح مناطق سیزده‌گانه شهر مشهد، اظهار کرد: عملیات کاشت گل‌های فصلی بهار ۱۴۰۱ از اواخر بهمن‌ماه سال جاری آغاز شده است و بر اساس برنامه زمان‌بندی تا بیست‌وپنجم اسفندماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در بهار ۱۴۰۱، گل‌های فصلی نظیر همیشه بهار، مینای چمنی، بنفشه، شب‌بو و پامچال ترکیبی جذاب از رنگ و طرح را به مناظر شهری مشهد الرضا (ع) هدیه خواهند کرد.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد تصریح کرد: علاوه بر کاشت گل‌های فصلی در سطح شهر، عملیات تکمیل سطوح فضای سبز نظیر ترمیم سطوح چمن، واکاری گل‌های دائمی و پرچین‌ها نیز در حال انجام است و تا بیستم اسفندماه به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه فرآیند درخواست نهال رایگان به مناسبت هفته درختکاری در سال جاری از بیست‌ونهم دی‌ماه آغاز شده است، افزود: شهروندان با مراجعه به سامانه الکترونیکی جامع فضای سبز مشهد به نشانی sm.mashhad.ir تا بیست‌ونهم بهمن‌ماه نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کردند.

نجفی گفت: بر اساس آمارها در این بازه زمانی بیش از ۳۴ هزار نفر از شهروندان مشهدی درخواست خود را برای دریافت بیش از ۱۰۰ هزار اصله نهال رایگان ثبت کردند که از این تعداد بیش از ۷۸ هزار اصله نهال مثمر و ۲۲ هزار اصله نهال غیرمثمر درخواست شده است.

وی ادامه داد: با توجه به امکان ثبت درخواست کاشت نهال در منازل شهروندان در فرآیند درختکاری سال جاری نیز بیش از هفت‌هزار درخواست کاشت نهال توسط شهروندان به ثبت رسیده است.

کد خبر 557250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.