«مردی که گیلاس‌هایش را خورد» در سینما جامعه

نشست چهارم از فصل دوم نمایش و تحلیل فیلم‌های برگزیده سینمای ایران (سینما جامعه) را به تماشا و تحلیل فیلم «مردی که گیلاس‌هایش را خورد» به کارگردانی «پیمان حقانی» اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در نشست چهارم از فصل دوم نمایش و تحلیل فیلم‌های برگزیده سینمای ایران و جهان (سینما جامعه) که از سوی دفتر تخصصی سینما (وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان) با همکاری فیلم‌خانه حوزه هنری استان اصفهان و با موضوع «طبقات اجتماعی در سینمای ایران» برگزار می‌شود، فیلم «مردی که گیلاس‌هایش را خورد» به نویسندگی «پیمان حقانی» و «حمید کشانی» و کارگردانی «پیمان حقانی» تحلیل و بررسی خواهد شد.

این نشست با حضور «احسان آقابابایی» استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه اصفهان و نویسنده و پژوهشگر در حوزه جامعه‌شناسی سینما برگزار می‌شود. دبیر فصل دوم نمایش و تحلیل فیلم‌های برگزیده سینمای ایران و جهان (سینما جامعه) نیز «پژمان نظرزاده» نویسنده و پژوهشگر در حوزه سینما است.

داستان فیلم «مردی که گیلاس‌هایش را خورد» درباره کارگری به نام رضا است که بچه‌دار نمی‌شود، او به پرداخت مهریه همسرش که تقاضای طلاق کرده است محکوم می‌شود. رضا برای فراهم کردن این پول به هر دری می‌زند و به یاد یکی از کارگران می‌افتد که حین کار چند انگشت خود را از دست داده است.

در فیلم «مردی که گیلاس‌هایش را خورد» به نویسندگی «حامد رجبی» و «حمید کشانی» و کارگردانی «پیمان حقانی»، حمید کشانی، حسن پورشیرازی، آشا محرابی، حامد بهداد، رضا افشار، مریم خدارحمی، باقر سروش و ایمان عنایتی به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم محصل سال ۱۳۸۷ است.

به گزارش ایمنا، نمایش و تحلیل فیلم‌های برگزیده سینمای ایران و جهان هر هفته روزهای سه‌شنبه در سینما سوره، واقع در خیابان آمادگاه، روبه‌روی هتل عباسی، پردیس حوزه هنری برگزار می‌شود.

نمایش و تحلیل فیلم «مردی که گیلاس‌هایش را خورد» سه‌شنبه _سوم اسفندماه_ ساعت ۱۶ برگزار خواهد شد.

کد خبر 556998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.