بهترین مقصد گردشگری ۲۰۲۲ اروپا معرفی شد

لیوبلیانا، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر اسلوونی به عنوان بهترین مقصد گردشگری اروپا در سال ۲۰۲۲ برگزیده شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پربازدیدترین وب‌سایت اختصاصی گردشگری اروپا به معرفی ۲۰ مقصد برتر جهان برای گردشگری در سال جاری پرداخت که در میان آن‌ها، لیوبلیانا به عنوان بهترین و ایمن‌ترین شهر سراسر اروپا و جهان شناخته شد. این انتخاب بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده میان گردشگران از تمام نقاط دنیا صورت گرفت که پایتخت اسلوونی توانست بیش از سایر شهرهای قاره، رأی گردشگران را از آن خود کند.

بهترین مقصد گردشگری ۲۰۲۲ اروپا معرفی شد

در این نظرسنجی، بیش از ۵۰۰ هزار گردشگر از ۱۸۲ کشور دنیا حضور داشتند و از مجموع ۴۰۰ شهر کاندید، انتخاب ۲۰ مورد اول را به مقصدهای گردشگری اروپایی اختصاص دادند.

گزارش‌ها حاکی است که ۹۲ درصد تمام افرادی که لیوبلیانا را به عنوان بهترین مقصد گردشگری اروپا انتخاب کردند، ساکن کشورهایی غیر از اسلوونی به‌شمار می‌رفتند که پیش از این، سفر به پایتخت اسلوونی را تجربه کرده بودند. در مجموع، ۵۶ درصد کل رای‌دهندگان در قاره اروپا سکونت داشتند، حال آن‌که ۴۴ درصد نیز از سایر نقاط دنیا در نظرسنجی شرکت کردند.

بهترین مقصد گردشگری ۲۰۲۲ اروپا معرفی شد

جالب است بدانید که فرآیند انتخاب بهترین مقصد گردشگری اروپا از طریق نظرسنجی میان مردم از سال ۲۰۰۹ آغاز شده است و تاکنون، هیچ شهری از قاره نتوانسته است به اندازه لیوبلیانا نظر گردشگران را به خود جلب کند.

به نظر می‌رسد که لیوبلیانا با وجود مساحت کم خود، از جنبه‌های بسیاری گردشگران را به خود جذب می‌کند. پایتخت اسلوونی از گنجینه‌های تاریخی و فرهنگی گرفته تا فعالیت‌های تفریحی و سرگرمی، مانند جواهری در قلب اروپا به حساب می‌آید که امکان تجربه لحظه‌هایی شیرین را برای مسافران خود فراهم می‌آورد.

طراحی منحصربه فرد پایتخت اسلوونی، هر ساله شهرداران و معماران بسیاری را به سمت خود دعوت می‌کند تا از نزدیک شاهد معجزه سبز طراحی در گوشه و کنار آن باشند.

بهترین مقصد گردشگری ۲۰۲۲ اروپا معرفی شد

ماربلا در اسپانیا، آمیان فرانسه و پلوودیو در بلغارستان نیز به ترتیب مقام‌های بعدی را به خود اختصاص دادند.

کد خبر 556771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.